سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در گرامیداشت شهدای قیام ۵ آذر گرگان در امامزاده عبدالله این شهر اظهار داشت: هر چند در بُعد نظامی بر جریان داعش پیروزی حاصل شده است اما نسبت به تبعات فکری و فرهنگی آن باید هوشیار بود.عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بهتر است یک لشکر فرهنگی برای اصلاح فکرها و اندیشه ها در جهان اسلام فعال شود تا بهتر بتوان با گروهک های تکفیری و تروریستی همچون داعش مقابله کرد.

 

وی با بیان اینکه افرادی در پوشش داعش و القاعده به اسلام ضربه زده اند؛ شگردهای دشمن در برخورد با حق و حقیقت را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از این روش‎های دشمنان ترور شخصیت مردان الهی در ذهن مردم و جامعه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی به هجمه ها علیه نظام جمهوری اسلامی و ارکان موثر آن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن با استفاده از رسانه های خود ذهن‎ها را نسبت به جریان اثرگذار انقلابی مشوش می کند.

 

رئیسی با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) به ترور شخصیت آن امام همام از سوی معاندان با تهمت و افترا اشاره و خاطرنشان کرد: نظیر این اقدامات را در طول عمر انقلاب اسلامی همچون تخریب شخصیت شهید بهشتی شاهد بوده ایم.

 

تولیت آستان قدس رضوی با یادآوری رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: موضع گیری معظم له در برخورد با داعش از همان ابتدا اصولی و اساسی بود بطوریکه این جریان را استکباری و خطری برای تمام جهان اسلام می دانستند. 

 

به گزارش ایرنا در یادواره شهدای ۵ آذر گرگان علاوه بر اقشار مختلف مردم گرگان؛ آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان؛ جمعی از مسوولان استان و علمای شیعه و سنی منطقه نیز حضور داشتند.

 

قیام ۵ آذر مردم گرگان در سال ۵۷ بر علیه رژیم شاهنشاهی باعث سرعت پیروزی انقلاب اسلامی در این خطه شمالی ایران شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.