اسکای نیوز گزارش داد، به گفته یک منبع مسئول تصمیم علی عبدالعال، رئیس پارلمان مصر برای برگزاری نشست فوق العاده امروز پارلمان با استناد به ماده ۲۷۷ قانون داخلی مجلس اتخاذ شده و در پی آن صورت گرفت که شماری از اعضا یادداشتی را به رئیس پارلمان و دبیرخانه بری برگزاری نشست فوق العاده ارائه کردند.

در این نشست قرار است درباره "راه‌های مبارزه  با تروریسم  و تضمین تحقق عدالت در محاکمه عاملان جرایم تروریستی و معرفی آن‌ها به دادگاه نظامی" گفت‌وگو شود.

ماده ۱۱۶ قانون اساسی مصر نیز اجازه برگزاری نشست غیرعادی پارلمان در موارد ضروری بنا به درخواست رئیس جمهور یا درخواست دست کم ۱۰ عضو پارلمان را می‌دهد.

انتظار می‌رود در جلسه امروز پارلمان ضمن تایید کامل مواضع دولت حمایت بی‌قیدو شرطش از ارتش و پلیس در رویارویی با تروریسم را اعلام کرده و تدابیر قانونی لازم برای رویارویی با تروریست‌ها را بررسی کند.

روز جمعه یک گروه مسلح به مسجدی در روستای الروضه در استان سینای شمالی حمله کردند که در این حمله بیش از ۳۰۰ نمازگزار در داخل و اطراف مسجد کشته شدند و صدها تن دیگر زخمی شدند. کشته شدگان بیشتر از پیروان یک فرقه صوفیه در شمال مصر بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.