مزایده سهام دو شرکت ذغال سنگ کرمان و سنگ آهن مرکزی ایران که قرار بود فردا «سه شنبه» توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از سوی صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد برگزار شود، لغو شد.

بر اساس این گزارش قرار بود در مزایده فردا بلوک ۲۶۱ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۴۸ سهمی شرکت ذغال سنگ کرمان معادل ۹۹.۸۵ درصد سهام این شرکت به قیمت پایه هر سهم ۹۱ هزار و ۹۱۱ ریال و ارزش کل پایه ۲۴هزار و ۵۶میلیارد و ۹۳۶میلیون و ۶۰۹هزار و ۳۲۸ریال روی میز مزایده برود.

همچنین مبلغ سپرده شرکت در این مزایده ۷۲۱ میلیارد و ۷۰۸ میلیون و ۹۸هزار و ۲۸۰ریال تعیین شده بود که خریدار باید ۲۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد در مدت ۲۰ روز کاری و بقیه را به صورت اقساط در مدت ۴ سال با فاصله هر قسط شش ماه و با سود ۱۳ درصد پرداخت می کرد.

گفتنی است انجام عملیات اکتشاف مواد معدنی، آبهای زیرزمینی، نقشه‌برداری، حفاری، طراحی، بهره‌برداری از معادن و ... مهمترین فعالیت‌های شرکت ذغال سنگ کرمان را تشکیل می‌دهند.

همچنین واگذاری بلوک ۶۷.۹۲۵ درصدی سهام سنگ آهن مرکزی ایران به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله نیز که قرار بود در روز سه‌شنبه(هفتم آذرماه) انجام شود در حالی لغو شده است که این بلوک ۲۵ میلیون سهمی برای این مزایده به قیمت پایه هر سهم یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۷۹۵ ریال و ارزش کل پایه ۳۹ هزار و ۹۹۲ میلیارد و ۷۴۸ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۳۰ ریال ارزشگذاری شده بود

براین اساس بهره‌براری از معادن، اکتشاف، زمین‌شناسی، انجام فعالیتهای پیمانکاری، فنی و مهندسی مهمترین فعالیتهای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را تشکیل می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.