رویترز گزارش داد؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: آلمان در اسرع وقت به یک دولت پایدار نیاز دارد تا به پیشنهاد اصلاحات اتحادیه اروپا پاسخ دهد و با یک محیط جهانی جدید و نامشخص مقابله کند.

وی با اشاره به پیشنهادهای ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  درباره آینده ساختار مالی،  ارزی و اتحادیه اقتصادی، ادامه داد: انتخابات ۲۰۱۹ اروپا را پیش رو داریم بنابراین انتظارات زیادی وجود دارد که باید در برابر آن موضع خود را مشخص کنیم.

وی در پایان اظهاراتش جنگ در خاورمیانه، تنش ها با روسیه و روابط با آمریکا را از عواملی دانست که آلمان باید درباره آنها تدابیری بیندیشد.

پیش از این، «فرانک اشتاین مایر»، رئیس جمهور آلمان و «امانوئل مکرون» موافقت خود را با اصلاحات در اتحادیه اروپا اعلام کردند اما پیشنهادات در زمینه تغییرات در ساختارهای مالی، بودجه ای، مهاجرتی و نظامی از جمله مسائلی بودند که بر سر آنها اختلاف نظر وجود دارد.

صدر اعظم آلمان امروز در نهایت، ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات را پذیرفت و به بحران سیاسی ایجاد شده در این کشور پایان دهد. ناتوانی او در ایجاد «ائتلاف جامائیکا» موجب شد تحت فشارهای سیاسی و برای جلوگیری از تکرار انتخابات، به ائتلاف بزرگ با سوسیال دموکرات ها تن دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.