همیشه در فوتبال آنطوری که انتظار داریم پیش نمی رود و فوتبالیست ها به دلایل مختلف مجبورند کفش هایشان را آویزان کنند حتی در زمانیکه هنوز سنی ندارند و در اوج هستند.

هیدتوشی ناکاتا

 

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

ستاره ژاپنی که در 29 سالگی از میادین خداحافظی کرد.او در دوران خود یکی از معروف ترین بازیکنان قاره آسیا به شمار می آمد و بار به عنوان بازیکن سال آسیا معرفی شد.وی در ژاپن طرفداران زیادی داشت و تیمهای اروپایی هم تمایل زیادی به همکاری با این ستاره را داشتند.کم کم شهرت وی بجایی رسید که در تبلیغات حرف اول را می زد و با دیوید بکام رقابت می کرد.

ستاره ژاپنی ناگهان پس از رقابتهای جام جهانی ۲۰۰۶ تصمیم گرفت خداحافظی کند و به کسب و کار بپردازد. او در توجیه به این خداحافظی ناگهانیش گفت: من هنوز جوانم و می خواهم از فوتبال لذت ببرم.

 

ایوان ساینکو

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

فوتبالیست غیر عادی روسی که در سن 27 سالگی کفشهایش را آویزان کرد.

وی تنها در دوتیم روسی بازی کرد ولی بعد از آنکه به نورنبرگ رفت ستاره بوندس لیگا شد .بعد از رقابتهای یورو ۲۰۰۸ که روسیه موفق به کسب مدال برنز شد ،ساینکو بیشتر دیده شد اما تصمیم گرفت به اسپارتاک روسیه برگردد اما در پی دو سالی که در این تیم بود به شدت افت کرد و به دلیل جراحت کمتر دیده شد و کم کم رو به مصرف الکل برد و در جوانی میادین فوتبال را ترک کرد.

برنو

 

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

فوتبالیست برزیلی که در اوج جوانی و سن 22 سالگی فوتبال را رها کرد.او جوان با استعدادی بود طوریکه در سال 2008به بایرن مونیخ پیوست اما بعد از مدتی الکلی شد و رفتار غیر عادی می کرد.تا اینکه یک روز خانه اش در آتش سوخت و فوتبالیست به خاطر گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شد اما بعد ها ثابت شد که خودش به خاطر مصرف الکل خانه اش را آتش زده و این مسئله را پنهان کرده تا از بیمه پول بگیرد.

این اقدام وی سبب شد تا ۳ سال و ۹ ماه به حبس محکوم شود و این موضوع باعث فاصله وی از فوتبال شد.

کارلوس روآ

 

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

دروازه بان نامی آرژانتین و گلر تیم مایورکو که در زمان خود بسیار خوش درخشید اما این درخشش تا ۳۰ سالگی بیشتر طول نکشید.در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفت تا به مکزیک برود و انتهای دنیا را ببیند!

او در این مدت شروع کرده به خواندن کتابهای مذهبی و پیوستن به فرقه های به اصطلاح دینی که باعث شده بود هدفش را گم کند و در نهایت در سال ۲۰۰۶ فوتبال را به اتمام برساند.

نیهات قهوه چی

 

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

فوتبالیست ترکیه ای که بازی در تیمهایی چون بشیکتاش،ویارئال و رئال سوسیداد را در کارنامه کاری خود دارد اما در نهایت در سن ۳۲ سالگی خداحافظی کرد.

آخرین تیمی که در آن بازی می کرد تیم بشیکتاش بود اما پس از اتمام قرارداد این تیم دیگر حاضر به تمدید نشد و بازیکن بدون تیم ماند.

روبن دی لا رد

 

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

فوتبالیست اسپانیایی و با استعدادی که در رئال بسیار موفق بود و در سال 2008 تیم ملیش را در رقابتهای یورو به قهرمانی رساند پس از آن به ختافه رفت و دوباره به رئال بازگشت.اما یک روز در جریان رقابتهای جام پادشاهی دچار حمله قلبی شد و جامعه فوتبال را شوکه کرد اما خوشبختانه به سرنوشت آنتونیو پوئرتو(فوتبالیست اسپانیایی که پس از حمله به دروازه حریف دچار حمله قلبی شد و چند لحظه بعد دار فانی را وداع گفت) دچار نشد.

پس از آن بازیکن درگیر معالجه خود بود و این خطر را نکرد که به میدان مسابقات بازگردد.

میلینکو کوواچیچ

 

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

بازیکن اهل کروات که بخاطر سرعت بالایی که داشت به پسر باد شهرت داشت او حتی در ثانیه تصمیم می گرفت و در زمین با سرعت بالایی می دوید و فکر می کرد.

اما در سال ۱۹۹۸ در سن ۲۵ سالگی به این نتیجه رسید که در فوتبال خشونت و جنگ حاکم است و او این خشم را در خود نمیدید بنابراین فوتبال را رها کرد و به دنبال پرورش حیوان و گیاه و کشاورزی رفت و پس از چند سال در سال ۲۰۰۵ بر اثر تصادف جان خود را از دست داد.

جاناتان دی فالکو

 

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

فوتبالیست بلژیکی که خیلی در این رشته تخصص نداشت و بیشتر دنبال مد و ظاهر خود بود پس از مدتی در سن ۲۷ سالگی تصمیم گرفت تا از فوتبال فاصله بگیرد و وارد سینما شود.

الکسی زویف

 

فوتبالیست هایی که زودتر از موعد خداحافظی کردند

 

دروازه بان روسی تیم اسپارتاک که نتوانست در کارش موفق باشد و مدام توپ هایی بود که وارد دروازه اش می شد اما پس از جنجالی که در پمپ بنزین راه انداخت و روی یک فرد ناشناس اسلحه کشید ،در مرکز توجه قرار گرفت.او پس از آنیش روان شناس رفت و مشکل روحیش را حل کرد و در مصاحبه ای گفت که دیگر مشروبات الکلی استفاده نمی کند و قصد دارد کارش را در خوانندگی ادامه دهد. بنابراین در ۳۰ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.