«ماشاالله پورحسینی» با اعلام این خبر افزود: این تصمیم در جلسه مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان اتخاذ شد.

وی افزود: برای بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهداد جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار کردیم که در این جلسه با نظر موافق دکتر «رشیدی» رئیس  دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مقرر شد پایگاه اورژانس ۱۱۵ کویر لوت در دهه مبارک فجر امسال بازگشایی و آغاز به کار کند.

پورحسینی افزود: هم‌چنین مصوب شد شمار دندانپزشکان در مرکز بهداشت شهداد در همه روزهای هفته به ۲ نفر افزایش یابد ضمن آن‌که

حضور دوره‌ای پزشکان متخصص داخلی، قلب، اطفال، زنان و مامایی، ارتقای سطح خدمات رادیولوژی با تکمیل کادر، تکمیل کادر مورد نیاز مرکز بهداشتی درمانی، اختصاص محیط مناسب برای داروخانه در بیمارستان امام رضا(ع) شهداد و تجهیز داروخانه اقماری شهر شهداد، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقا اطلاعات عمومی و پیشگیری از بیماری‌ها  و آموزش خود مراقبتی از دیگر مصوباتی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر و روستای بخش شهداد افزود: هم‌چنین مقرر شد اتاق عمل سرپایی در بیمارستان امام رضا(ع) شهداد راه‌اندازی و خدمات جراحی سرپایی به صورت دوره‌ای ارائه شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های دانشگاه پیام نور در فضای بیمارستان امام رضا(ع) شهداد گفت: هم‌چنین در این جلسه مقرر شد شورای اسلامی شهر شهداد کارهای انتقال دانشگاه پیام نور از داخل بیمارستان امام رضا(ع) شهداد و افزایش فضای مناسب مرکز  بهداشتی درمانی با هماهنگی امام جمعه شهداد را پیگیری کند.

پایگاه اورژانس ۱۱۵ از ۹ سال قبل تا پنجم اردیبهشت ۹۶ در کیلومتر ۷۵ جاده شهداد به نهبندان فعال بود که سپس به شهر اندوهجرد منتقل شد.

محور «شهداد – نهبندان» از دل کویر لوت می‌گذرد و علاوه‌بر گردشگرپذیر بودن، کرمان را به سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی و کشور افغانستان وصل می‌کند و جاده شهداد به نهبندان ۲۹۳ کیلومتر طول دارد و از ده سیف در شهداد تا ده سلم در خراسان‌جنوبی به طول ۲۲۰ کیلومتر هیچ آبادی در مسیر وجود ندارد.

تردد انواع وسایل‌نقلیه به‌ویژه خودروهای حامل گردشگران، نفتکش، تریلر و کامیون در ماه‌های اخیر از این مسیر افزایش چشمگیری داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.