دکتر هاشمی در حاشیه آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مهمترین وظیفه ترویج فرهنگ قرآن، سنت و سیره ائمه است و انوار الهی قرآن باید در همه ارکان اداره کشور و زندگی شخصی افراد و مسئولان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم جمعیت پنج میلیونی دانشگاهیان بتوانند بیش از پیش به قرآن و عمل به آن توجه کنند و در این راستا موفق باشند.

دکتر هاشمی افزود: ما هنوز با فاصله زیادی تا عمل به احکام ناب قرآنی و دینی داریم.به‌خصوص باید بخش‌هایی از این حوزه را که به اخلاق برمی‌گردد با مجموعه مدیریتی کشور پیوند دهیم.

وی تاکید کرد: بزرگترین نعمتی که خدا به انسان می‌دهد چیزی نیست جز آرامش دلها که در صورت توجه به قرآن و عترت بیش از آن چیزی که داریم برای ما فراهم خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه حضور دانشگاهیان و نقش دانشگاه‌ها در ترویج سیره قرآنی بی‌بدیل است خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در اداره کشور منشأ تحولات مهمی هستند که البته باید حوزه ترویج سیره قرآنی را نیز به این بخش اضافه کنیم.

وی ادامه داد: هرچه مسئولین با قرآن انس بیشتری داشته باشند قطعا جهت‌گیری‌های کشور نیز مزین به انوار الهی خواهد بود و اگر مسئولان هر روز چند آیه از قرآن را تلاوت کنند، موجب تدبرّ در رفتار شخصی و حرفه‌ای خواهد شد و این موضوع در مدیریت کشور نیز اثرگذار خواهد بود.

دکتر هاشمی با بیان اینکه نباید آموزش دادن و آموختن و تکرار آیات قرآنی و سیره قرآنی را از یاد ببریم، افزود: باید این مسیر را در زندگی تکرار کنیم تا اثرات نورانی‌اش را در زندگی ما متجلی کند.

وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر از مجموعه پنج میلیونی دانشجویان کشور ۳۳۰ هزار نفر در این جشنواره حضور پیدا کرده اند و در برنامه‌های قرآنی رقابت کرده‌اند که این نشان می‌دهد وضعیت دانشگاه‌های کشور از نظر سلامت دینی و توجه به آموزه‌های قرآنی خوب است و متاسفیم که برخی سیاه‌نمایی می کنند در حالی که از نظر توجه به قرآن و عترت وضع دانشگاه‌های کشور بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه توجه به قرآن و عترت باید از فکر و عمل افراد و مسئولان بربیاید، تاکید کرد: هر زمانی که رضایتمندی مردم افزایش پیدا کرد، متوجه خواهیم شد که توصیه‌های قرآنی در کشور رعایت می‌شود.

دکتر هاشمی ادامه داد: در این راستا همه قوا باید با یکدیگر همکاری کنند و اگر قرآن و آموزه های قرآنی در کشور حاکم باشد، قلوب نیز به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد و حاصل آن وحدت و امیدواری مردم به آینده و این مسئله است که قرآن می تواند مشکلات آنها را برطرف کند و این مسئله‌ای است که از ابتدا دشمنان ما خلاف آن را می گفتند.

مسئولان در ترویج فرهنگ قران و عترت و عمل به آن مسئولیت سنگینی دارند

به گزارش خبرنگار ایسنا دکتر هاشمی همچنین در آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور که امروز در سالن اندیشه حوزه هنری با تجلیل از داوود میرباقری کارگردان سینما و تلوزیون برگزار شد، گفت: امیدواریم دستورات قرآن که در طول انقلاب اسلامی از مهجوریت مزمن گذشته خارج شد و قرار شد به عرصه سیاست، اجتماع و اقتصاد برگردد، به نیکوترین نحو اجرا شود .

وی ادامه داد: ما هنوز فاصله زیادی با اجرای درست قرآن داریم، البته باید این مطالبه در کشور وجود داشته باشد و به آن عمل شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه داوود میرباقری کارگردان سینما و تلوزیون کشورمان با ساخت آثاری بخشی از اسلام ناب را به تصویر کشیدند گفت: این کارگردان سینما آثار ماندگار و تاثیر گذاری را به جای گذاشتند و من به عنوان ایرانی و مسلمان از وی تشکر  میکنم و دست او را می‌بوسم.

وی با بیان اینکه در جشنواره ملی قران و عترت ۳۳۰ هزار شرکت کننده حضور داشتند و به رقابت پرداختند گفت: این نشانه علاقه مندی دانشگاهیان به قرآن و عترت است و آرزو می کنیم در آینده نیز بیش از پیش دانشگاهیان با قرآن و عترت مانوس باشند.

وزیر بهداشت: البته مسئولین کشور در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و عمل به آن مسئولیت سنگینی دارند و از خدا می‌خواهیم در زندگی شخصی و حرفه ای ما احکام نورانی قرآن جاری باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.