حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و بیست‌ و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه برای معاون حقوقی نیروی انتظامی که تشویق می کرده مردم برای ثبت سند خودرو به دفترخانه نروند، کیفرخواست صادر شده است آیا صحت دارد گفت: این یک بحث حقوقی بود که یک بخشنامه هم از سوی دستگاه قضا صادر شد.

وی ادامه داد: در این حرف ها ممکن است کسی بگوید توهین شده است. در ارتباط با این بحث یک شکایتی انجام شده که باید در دادسرای نظامی باشد اما مربوط به اصل قضیه نیست.

سخنگوی قوه قضاییه درباره نامه مرتضوی و مسائلی که درباره قاضی شعبه ۲۲ تجدیدنظر مطرح کرده است نیز گفت: من در جریان این موضوع نیستم. آقای مرتضوی سه پرونده داشت.

وی اضافه کرد: یک پرونده در رابطه با قتل هایی بود که شکات شکایت کردند و بعد دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد اما چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند.

اژه‌ای گفت: آقای مرتضوی در آن پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد. نهایتا دادگاه بدوی، آقای مرتضوی را به ۵ سال حبس محکوم کرد و دادگاه تجدیدنظر به خاطر اظهار ندامت به دو سال تخفیف داد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یک پرونده دیگر هم درباره سازمان تامین اجتماعی و رای دیوان عدالت اداری بود و بحث این بود که آقای مرتضوی در آن مقطع می تواند به عنوان رییس سازمان باشد یا خیر. این پرونده در دادگاه رسیدگی شد که دادگاه بدوی به مجرمیت و شش ماه حبس رای داد اما دادگاه تجدیدنظر نپذیرفت و ایشان از این اتهام تبرئه شد.

وی ادامه داد: یک پرونده دیگر درباره تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است که در ارتباط با آن پرونده هنوز حکم صادر نشده و بخشی را نقص گرفتند و بازگشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.