سی‌بی‌ان نیوز گزارش داد، یک نشریه صهیونیستی از آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه دریایی سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» و عملیاتی شدن آن خبر داده است.

در طی دوره ۱۸ ماهه آزمایش، سامانه بازطراحی‌شده گنبد آهنین، از روی عرشه ناوهای ارتش رژیم صهیونیستی، به سمت موشک‌های «تمیر» شلیک می‌کرده است.

در حال حاضر سامانه‌های پدافند موشکی «فلاخن داود»، «پیکان» و «هیتس» در کنار نمونه زمین‌پایه «گنبد آهنین»، وظیفه دفاع از حریم هوایی فلسطین اشغالی را بر عهده دارند.

در متن خبر سی‌بی‌ان نیوز آمده که مهم‌ترین مأموریت سامانه پدافندی دریایی جدید، حفاظت از سکوهای حفاری فراساحل رژیم صهیونیستی است؛ سکوهایی که حزب‌الله در خصوص حمله به آنها تهدید کرده است.

در دوره ۱۸ ماهه آزمایش این سامانه که عملیاتی مشترک بین نیروهای دریایی و هوایی ارتش اسرائیل بوده، آتش‌بار گنبد آهنین بر روی رزمناو «سار ۵» نصب شده بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اما پس از اتمام کار آزمایش، تصمیم گرفته که با توجه به مخاطرات موجود، به جای یک آتش‌بار، ۲ آتش‌بار گنبد آهنین را بر روی عرشه ناوهای جدید «سار ۶» نصب کند؛ ناوهایی که این روزها در آلمان در حال ساخت است.

نمونه دریایی گنبد آهنین با استفاده از ترکیبی از داده‌های رادار مستقر بر روی عرشه ناو و رادارهای مستقر در خشکی، هدف خود را شناسایی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.