روزنامه الیوم به دنبال تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو هر گونه بازی در زمین‌های بی‌طرف و میزبانی نمایندگان ایران، عربستان و امارات از یکدیگر در کشورهای خود نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تسلیم تهدید فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر کناره‌گیری از فصل آینده لیگ قهرمانان در صورت بازی تیم‌های ایرانی با نمایندگان عربستان در زمین‌ بی‌طرف شد.

در ادامه این تحلیل آمده است: کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بر خلاف تصمیم سال گذشته خود اعلام کرد که هیچ‌گونه بازی در فصل آینده لیگ قهرمانان در زمین بی‌طرف برگزار نخواهد شد. رقابت‌هایی که با مشارکت تیم‌های الهلال و الاهلی برگزار می‌شود. تیم‌های عربستانی پس از قطع روابط دیپلماتیک عربستان و ایران خواهان عدم بازی در این کشور شدند و پس از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به برگزاری بازی نمایندگان عربستان و ایران در زمین بی‌طرف داد، البته عربستان همچنان منتظر دیگر رای کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بازی با تیم‌های قطری در زمین بی‌طرف پس از بحران اخیر دیپلماتیک ۲ کشور است، البته AFC درخواست امارات را در این زمینه رد کرد و خواستار برگزاری بازی‌های تیم‌های عربستانی، اماراتی، قطری و ایرانی در کشورهای یکدیگر به شرایط تامین موارد امنیتی لازم شد.

روزنامه الیوم در پایان با اشاره به راه چاره عربستانی‌ها نوشت: باشگاه‌های عربستانی با ۲ انتخاب مواجه خواهند بود. اول این‌که با تیم‌های قطری و ایرانی در این کشورها بازی یا کناره‌گیری کنند. راه دوم نیز ادغام تیم‌های عربستانی با تیم‌های شرق آسیا است!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.