محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، درباره بزرگترین موفقیتش در صد روزه دولت روحانی و مهم‌ترین کار دوره وزارتش، گفت: موضوع تغییر تعرفه‌گذاری از مهم‌ترین اقدامات این صد روز بود و مطالعات فشرده‌ای داشت و طبیعتاً مذاکرات فشرده‌ای هم داشت و بیشترین انرژی و وقت را تغییر مدل تعرفه از ما گرفت.

وی درباره شروع فاز دوم طرح رجیستری و فضاسازی‌ها علیه این طرح گفت: فاز دوم طرح از ۱۴ آذر شروع می‌شود و طبیعتاً تغییر بزرگ در ارائه سرویس است و در برابر تغییر هم واکنش‌هایی وجود داشت. تامین کنندگان گوشی خارجی باید در نظام گمرکی کالا را ثبت کنند و در نتیجه عوارض بیشتری بدهند و سود عادلانه‌ای بگیرند .

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: دوم اینکه برخی فروشندگان می‌گویند که یک سری فروشگاه‌های رسمی و مجاز و یک سری غیرمجاز وجود دارد که غیرمجازها تاکنون مالیاتی نمی‌دادند. همچنین مصرف‌کننده نهایی دغدغه دارد که آیا گوشی وی ثبت شده یا نه و آیا با شرایط جدید گوشی مورد نیاز خود را پیدا می‌کند یا خیر. 

وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات با بیان اینکه تغییر این نظام یک کار سخت و پیچیده‌ای است چراکه ۹۰درصد گوشی از راه قاچاق وارد می‌شد، گفت: تلاش ما بر این بود که مردم دچار چالش نشوند و گوشی رجیستر شده نخرند و تا ۱۴ آذر هرکس گوشی موبایل خریده و در شبکه ثبت شده مجاز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.