تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه ۱۰ آذر در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس تهران می‌رود.

پرسپولیس و ذوب آهن، پیش مقدمه قهرمانی نیم فصل

شاگردان قلعه‌نویی که پس از برد هفته دوازدهم برابر سپیدرود، 3 امتیاز خانگی مقابل فولاد را از دست دادند همچنان روی نوار ناکامی قدم برمی‌دارند و برای برگشت به لیگ محکوم به شکست پرسپولیس هستند. ذوب‌آهن هفته گذشته میزبان تیم فولاد خوزستان بود و با وجود ارائه یک بازی به نسبت خوب در یک دیدار پرحاشیه با نتیجه یک بر صفر بازنده میدان شد.

نتایج ضعیف و سینوسی شاگردان قلعه‌نویی انتقاد بسیاری از کارشناسان را به همراه آورده و اغلب کارشناسان به شیوه متفاوت بازی ذوب‌آهن نسبت به فصل گذشته و ارائه بازی مستقیم و بلند به جای گردش توپ و موقعیت‌سازی در عمق منتقد هستند، این انتقادها و روند ناکامی ذوب‌آهن کسب این 3 امتیاز ارزشمند را بیش از پیش مهم جلوه می‌دهد.

یکی از جذابیت‌های این دیدار 2 رکورد متفاوت هر 2 تیم به شمار می‌رود،  در آن سو تیم پرسپولیس در این فصل از لیگ برتر با وجود همه مشکلات و محرومیت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و در نتیجه‌گیری موفق بوده است. شاگردان برانکو با پیروزی هفته گذشته خود برابر پارس جنوبی با یک بازی کمتر صدر نشین لیگ برتر شده و خود را برای قهرمانی نیم فصل آماده می‌کند.

پرسپولیس نسبت به فصل گذشته تغییرات بسیار کمی در ترکیب خود داشته و از بازیکنان خوبی بهره می‌برد، سرخ پوشان بهترین خط دفاعی لیگ را با تنها 6 گل خورده در اختیار دارند و با 20 گل زده پس از تیم‌های پدیده و پارس جنوبی بهترین خط حمله لیگ را دارند.

اگرچه تعدادی از بازیکنان پرسپولیس نسبت به فصل گذشته، دچار افت نسبی شده‌اند، اما این تیم با تفکرات سرمربی‌اش، بسیار خطرناک نشان داده و شاگردان برانکو برای تثبیت قهرمانی در نیم فصل به دنبال هر 3 امتیاز بازی هستند.

در حال حاضر تیم ذوب آهن  با 3برد، 7 مساوی و 3 باخت و کسب 16 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد. تیم پرسپولیس نیز با 8 برد، 3 مساوی، یک باخت و کسب 27 امتیاز با یک بازی کمتر، صدر نشین جدول رده‌بندی است، تیم‌ پارس جنوبی جم در رده دوم و تیم پیکان در رده سوم جدول قرار دارند.

از نکات جالب این دیدار تقابل رکوردهای 2 تیم است، ذوب‌آهن طی 7 بازی گذشته برابر پرسپولیس بازنده نبوده و در سمت دیگر برانکو در برابر قلعه‌نویی شکست نخورده و باید دید در این نبرد رکوردها کدام تیم موفق می‌شود.

مسلمان، تقابل با تیم سابق

چهره شاخص این دیدار مسلمان است، این بازیکن که در تیم ذوب‌آهن پرورش یافته طی 2 فصل گذشته از بهترین مهره‌های پرسپولیس بوده و نقش به سزایی در قهرمانی سال گذشته این تیم داشت.

بهترین گلزنان ۲ تیم

مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن با 5 گل زده، بهترین گلزن سبزپوشان است و در آن سو علی علیپور با 6گل زده بهترین گلزن پرسپولیس به شمار می‌رود.

ذوب‌آهن بدون محروم، ابهام درباره بیرانوند

مصدومیت طولانی مدت قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب‌زاده همچنان سبب غیبت این 2 بازیکن ذوب‌آهن شده است. البته رجب‌زاده هفته گذشته به تمرینات تیم اضافه شد اما تا زمان رسیدن به شرایط بازی فاصله دارد. در پرسپولیس نیز، علاوه بر مهدی طارمی، ایگور پانادیچ مربی تیم به دلیل اخراج در دیدار هفته گذشته محروم است، علاوه بر این، علیرضا بیرانوند در تمرینات پرسپولیس آسیب دیده و به احتمال زیاد به بازی روز جمعه نمی‌رسد.

ترکیب احتمالی ذوب آهن

محمد رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان‌مهر، علی حمام، حمید بوحمدان، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، اسماعیل شریفات، ربیع عطایا، کی‌روش استنلی

ترکیب احتمالی پرسپولیس

رادوشوویچ، سید جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، بشار رسن، وحید امیری، علی علیپور، گادوین مشا،فرشاد احمدزاده

برنامه بازی‌های لیگ در هفته چهاردهم به شرح زیر است:

پنج شنبه ۹ آذر

گسترش فولاد _ سایپا

سپاهان _ استقلال خوزستان

پیکان _ استقلال

فولاد _ سپیدرود

جمعه۱۰ آذر

نفت تهران _ پارس جنوبی

سیاه جامگان _ پدیده

نفت آبادان _ تراکتورسازی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.