انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‎زده ثلاث‌باباجانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهاد حمایتی و تخصصی بهزیستی در همان ساعات اولیه زلزله با تشکیل سازمان مدیریت بحران بهزیستی اقدامات حمایتی و تخصصی خود را در این مناطق آغاز کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اولین اقدام سازمان بهزیستی تشکیل و اعزام تیمهای مداخله و حمایتی اجتماعی روانی «محب» به مناطق زلزله‎زده استان کرمانشاه بود، گفت: اعزام تیمهای اورژانس اجتماعی، شناسایی به‌موقع معلولان، کودکان و زنان آسیب‎دیده نیز از جمله اقدامات سازمان بهزیستی در این مناطق است.

محسنی‎بندپی یکی از نگرانی‎های سازمان بهزیستی در مناطق زلزله‎زده را آسیبهای روانی درازمدت دانست و افزود: راه‎اندازی چهار مهدکودک شهری و دو مهدکودک روستایی در مناطق آسیب‎دیده کمک بزرگی برای بازگشت این کودکان به زندگی عادی و جلوگیری از اختلالات روانی درازمدت در این کودکان خواهد کرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی فیزیوتراپی به آسیب‎دیدگان زلزله در شهرستان ثلاث‌باباجانی، بیان کرد: ۲۶ کانکس برای معلولان در شهرستان ثلاث‎باباجانی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: اداره بهزیستی ثلاث‌باباجانی با شروع فعالیت خود در همان روزهای ابتدایی حادثه و ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت به مردم نقش مهمی در بازگرداندن زندگی و آرامش دوباره به منطقه داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.