بهرام‌ قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر سفر ظریف به ایتالیا و جمهوری آذربایجان گفت: ظریف فردا پنج‌شنبه به منظور شرکت در سومین کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که در رم برگزار می‌شود به ایتالیا سفر می‌کند.

وی افزود: محورهای اصلی این کنفرانس امنیت مشترک، سعادت مشترک، مهاجرت، فرهنگ و جامعه مدنی است و بنا بر دعوت رسمی آنجلینو آلفانو وزیر امور خارجه ایتالیا، آقای ظریف نیز در این کنفرانس شرکت کرده و یکی از سخنرانان اصلی خواهند بود.

قاسمی با بیان اینکه وزیر امور خارجه سپس در روز جمعه با سفر به باکو در کنفرانس قلب آسیا شرکت می‌کند، افزود: این کنفرانس با قرار دادن افغانستان در کانون آن، چارچوبی برای افزایش همکاری منطقه‌ای دوستانه و نتیجه بخش را با هدف تقویت صلح و رفاه منطقه‌ای فراهم می‌سازد. این چارچوب به عنوان مسیری برای رسیدگی به چالش‌ها و منافع مشترک افغانستان و همسایگان و شرکای منطقه‌ای آن کشور ایجاد شده و بصورت سالیانه در یکی از کشورهای مشارکت کننده برگزار می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: کنفرانس قلب آسیا شامل ۱۴ کشور مشارکت کننده، ۱۷ کشور حمایت کننده، ۱۲ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی است که در این نشست وزرا، ظریف نیز شرکت خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.