النشره نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: من امیدوار هستم که همگی ما راهی را بیابیم که عرصه را برای پیوستن اسرائیل به اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر باز کند، چراکه ما می‌توانیم کمک‌هایی ارائه دهیم نه اینکه فقط شاهد باشیم بلکه "به ساختن آینده‌ای بهتر برای آفریقا کمک کنیم".

وی گفت: ما خواهان همکاری با شما و با کشورهای آفریقایی هستیم تا برق را به آفریقا برسانیم، ما به آفریقا اعتماد داریم و در مقابل هر طرحی از سوی شما، ما نیز طرحی ارائه می‌دهیم تا زندگی را بهتر و با امنیت بیشتری کنیم که به نفع مردم شما باشد، این امر برای شما و برای ما و برای آفریقا فایده دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با چالش دیگری در زمینه امنیتی مواجه هستیم؛ آفت کشنده‌ای وجود دارد که به تعداد بسیاری از کشورها ضرر زده است، بوکوحرام و الشباب و نیروهای تندرو در سیناء تهدیدی علیه تمامی ما هستند.

وی افزود: من بر این باورم که ما می‌توانیم با طرف‌های دیگر همکاری کنیم اگر ما با هم همکاری کنیم، تروریسم را بیرون خواهیم کرد، مردمان ما شایسته شرایطی بهتر از این هستند و ما توانایی فراهم ساختن این امر را داریم.

نتانیاهو اظهار کرد: "اسرائیل مشارکت ملموسی در زمینه‌های آب، کشاورزی و تامین فضای مجازی و فناوری اطلاعات و در هر زمینه‌ای از جمله امور درمانی و در هر حیطه مرتبط با امور انسانی دارد".

وی گفت: من شخصاً تمایل بسیاری برای همکاری با هر کشوری از کشورهای آفریقا و با کنیا و نه فقط کشورهای آفریقایی بلکه با اتحادیه آفریقا دارم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.