روسیه الیوم گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه عنوان داشت که کشورش درخصوص همکاری با آمریکا در تمام مسائل با روی گشاده برخورد می‌کند اما به تلاش‌های غیردوستانه بر اساس اصل مقابله به مثل عمل خواهد کرد پیشتر نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده بود که مسکو برای همکاری با آمریکا در تمام مسائل آماده است.

وی افزود: ما آماده‌ایم تا به نقش خود در تحقق ثبات و تقویت روابطی که طی سال‌های اخیر با آمریکا با تنش روبه‌رو بوده، عمل کنیم البته این تنش به دلیل اقدامات ما نبوده است. امیدواریم که تفکرات درست به رأس قدرت در واشنگتن در آینده نزدیک بازگردد.

لاوروف همچنین تاکید کرد: این مساله برای روسیه سخت است که منتظر بماند تا اقدامات مثبتی از سوی واشنگتن صورت پذیرد و این مساله به دلیل روسیه هراسی گسترش یافته در محیط پیرامون ما صورت می‌گیرد. بنابراین پتانسیل‌ها برای همکاری در خصوص مسائل بین‌المللی و دو جانبه به صورت کاملا مشخصی غیرفعال شده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عنوان داشت: متاسفانه عملا بسیاری از اقداماتی که از سوی دولت ترامپ اتخاذ می‌شود در واقع فرق زیادی با دولت اوباما ندارد. ما شاهد نتایج لابی‌های ضد روس در واشنگتن هستیم و می‌توان به افزایش محدودیت‌های یک‌جانبه و اجرای طرح‌های جهانی ضد موشکی و افزایش حضور نظامی آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای ما و تلاش‌ها برای ایجاد شک و تردید در سیاست خارجی روسیه به عنوان نتایج این اقدامات اشاره کرد.

سفیر روسیه در آمریکا پیشتر در جریان سفر به سانفرانسیسکو اعلام کرده بود که وزارت خارجه آمریکا به صورت غیرقابل توجیهی مانع حضور وی در مقرهای دیپلماتیک روسیه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.