سیدعبدالحمید احمدی در حاشیه بازدید از منطقه عملیاتی والفجر هشت که امروز (پنجشنبه) انجام شد در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: جامعه ورزش هم نیاز دارد که در فرصت های مناسب با حوزه های فرهنگی مختلف آشنا شود و باتوجه به این موضوع به اعتقاد من، حوزه های عملیاتی مناطق دفاع مقدس یکی از تاثیرگزارترین و مهمترین مناطقی است که هر جمعی در آن جا حضور پیدا کند، تحت تاثیر آن فضا و شرایط قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این مناطق یاد آور هشت سال دفاع مقدس، رشادت ها، ایثارها و از خودگذشتگی ها است و این مناطق برای خود یک فرهنگ دارد. ورزشکاران و جامعه ورزش در محیط های مختلف ورزشی حضور پیدا می کنند ولی به نظر من این مناطق می تواند متفاوت ترین منطقه ای باشد که جامعه ورزش می تواند در آن حضور پیدا کند؛ یک فضای فرهنگی و معنوی خاصی بر این مناطق حاکم است و روح شهدا و حضور آن ها در این جا کاملا حس می شود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: حضور در این مناطق می تواند باعث تقویت روحیه استقامت، پایداری، گذشت و ایثارگری شود که همه ما به آن ها نیاز داریم. هدف ما هم این بود که با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران کشور و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و همچنین فدراسیون های ورزشی، بتوانیم این شرایط را برای جمعی از منتخبین قهرمانان ورزشی ایجاد کنیم که از نزدیک در این فضا قرار بگیرند و برداشت خودشان را داشته باشند. راویان هم حضور دارند که ایثارگری و رشادت رزمندگان در عملیات های مختلف را توضیح می دهند.

وی عنوان کرد: به نظر من هر کسی که در این منطقه و محیط حضور پیدا می کند، حتما یک برداشت معنوی خاصی خواهد داشت و تحت تاثیر این فضا و شرایط قرار خواهد گرفت؛ هدف ما هم این بود که این زمینه و بستر را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

احمدی گفت: دوستان ما در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و اداره ورزش و جوانان آبادان تمام تلاش خود را داشته اند و برنامه ریزی خوبی کرده اند و امیدواریم که یک سفر خاطره انگیز برای تمام ورزشکاران باشد.

همچنین معاون وزیر شب گذشته پس از ورود به آبادان در جمع خبرنگاران درخصوص اقدام علیرضا کریمی، آزادکار ایرانی برای عدم رویایی با کشتی گیر کشور اسراییل، اظهارکرد: روز گذشته با حضور وزیر ورزش از آقای کریمی بابت این حرکت قهرمانانه و پهلوانانه اش تقدیر و اعلام شد که جایزه مدال طلا به او هم تعلق خواهد گرفت. همچنین در جهت تقدیر از او، دوستان ما در سازمان بسیج ورزشکاران کشور قرار است، روز شنبه مراسمی برای او برگزار کنند تا از پهلوانی اش تقدیر شود.

وی درخصوص این که آیا واقعا مسعود شجاعی، پس از بازی برابر نماینده رژیم صهیونیستی در لیگ اروپا بخشیده شد؟ گفت: اصلا بحث بخششی مطرح نبود و درواقع درخصوص حضور یا عدم حضور بازیکنان  در تیم ملی، تصمیم گیرنده سرمربی تیم و فدراسیون فوتبال است و این که چرا او در تیم ملی نیست باید فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم  اظهارنظر کنند. ما دخالتی در این بخش نداریم.

احمدی در پاسخ به این سوال که باتوجه به این که تیم های سرخ آبی پایتخت تحت حمایت وزارت ورزش هستند،  آیا پس از استعفای مدیرعامل پرسپولیس، وزارت گزینه خود را مدیرعاملی باشگاه انتخاب کرده است؟ عنوان کرد: در حال حاضر براساس انتخاب هیات مدیره، سرپرست انتخاب شده است و طبیعتا کار با این شرایط پیش خواهد رفت واگر شرایط مطلوب باشد و مشلکی هم پیش نیاید، همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.