«تمیم بن حمد» امیر قطر، امروز پنجشنبه، دعوتنامه همتای کویتی خود برای حضور در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس را دریافت کرد.

شبکه خبری الجزیره با انتشار این خبر در وبسایت خود توضیح داد که موضوع این دعوت، حضور در دوره سی‌وهشتم شورای عالی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که قرار است پنجم و ششم دسامبر در کویت برگزار شود.

طبق این گزارش، کویت با ارسال دعوتنامه‌ها، منتظر پاسخ کشورهای عضو است تا بتواند اقدامات مقدماتی را برای برگزاری نشست آغاز کند. 

الجزیره بدون اشاره صریح به اختلافات عربستان، امارات و بحرین با قطر، یادآوری کرد که اگر کویت موافقت کشورهای عضو را به دست نیاورد، نشست به تعویق خواهد افتاد. 

کویت گفته است که نشانه‌هایی مثبت بعد از سفر وزیر خارجه این کشور به عربستان و دیدار با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی دریافت کرده و ریاض گفته که ممانعتی با برگزاری این نشست در موعد و مکان تعیین‌شده‌اش ندارد. 

در پی سفر دونالد ترامپ به عربستان در آخر اردیبهشت گذشته، اختلافات عربستان، بحرین و امارات به همراه مصر با قطر به اوج رسید و این چهار کشور روابط خود با دوحه را قطع کردند و بحران در روابط این کشور نه تنها کاهش نیافته بلکه هر روز در حال تشدید است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.