مجتبی خسروتاج روز پنج شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بوشهر افزود:برای رونق صادرات باید شرکت های کوچک و متوسط در موضوع بازاریابی حمایت شوند که در این ارتباط دولت برای حضور آنها در نمایشگاههای بین المللی و هیات های بازاریابی تدابیر مناسبی را پیش بینی کرده است. 

وی گفت: کمک به هزینه حمل و نقل شرکت های کوچک و متوسط و بکارگیری تکنولوژی روز دنیا نیز از دیگر ظرفیت های است که می تواند به رشد صادرات آنها کمک کند. 

معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ارتباط با صادرات، محصولات تولیدی صنایع سبک کشور مانند شیرینی و شکلات وارد بازارهای جهانی شدند که نوید بخش آینده خوبی در فراروی این صنعت است. 

خسروتاج اضافه کرد: در ارتباط با بخش کشاورزی نیز پارسال چهار تا پنج میلیارد دلار محصول از کشور صادر شده که این محصولات نیز از ظرفیت خوبی برای افزایش برخوردار است. 

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در ارتباط با محصولات آبزی نیز سال گذشته ۱۸۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفت که این رقم در مقایسه با سال ۹۴ افزایش ۳۵ درصدی تجربه کرد. 

خسروتاج گفت: آبزی پروری از بخش های دارای قابلیت توسعه است که باید روی آن سرمایه گذاری بیشتری شود. 

وی گفت: در ارتباط با صنعت توریست و صنایع خلاق و پیچیده نیز باید به فعال سازی آن کمک شود. 

خسروتاج ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی روی مزیت رقابتی بودن آنها سرمایه گذاری لازم صورت نگرفته که در راستای تحقق این مهم سازمان توسعه تجارت آماده هر گونه تعامل و همکاری است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.