داروک در این پیام که روز پنجشنبه منتشر کرد، نوشته است: اکثر مردم انگلیس گفتمان گروه راست افراطی [اول بریتانیا] را که تلاش می‌کند تا در میان جامعه شکاف بیندازد و ارزش‌هایی نظیر ادب، احترام و شکیبایی را تحت‌الشعاع قرار دهد، رد می‌کنند.
وی بابیان اینکه «مسلمانان انگلیس شهروندانی اهل سازش و تابع قانون هستند»، افزود: من این نگرانی‌ها را دیروز به کاخ سفید اعلام کردم.

ترامپ روز چهارشنبه گذشته چند ویدئوی ضد اسلامی را که توسط «جیدا فرانسن» نایب‌رئیس گروه راست افراطی «اول بریتانیا» منتشرشده بود، بازنشر داد که این اقدام موردانتقاد مردم و سیاستمداران قرار گرفت. 
سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس این اقدام را «اشتباه» خواند و گفت: مردم انگلیس عقاید متعصبانه راست افراطی را که خلاف ارزش‌های کشور است، رد می‌کنند.

«امبر راد» وزیر کشور انگلیس نیز امروز در نشست اضطراری مجلس عوام در محکومیت بازنشر ویدئوهای ضد اسلامی توسط رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: «اول بریتانیا» یک گروه افراطی است که از طریق ارائه گفتمان تنفر و دروغ‌گویی تلاش می‌کند تا در جامعه نفاق بیاندازد. نایب‌رئیس این گروه نیز به اتهام اظهارات تحریک‌کننده ضد دینی از طریق توزیع جزوه و ارسال پیام در فضای مجازی، در انتظار محاکمه قضایی به سر می‌برد.

وی افزود: ما به‌طور روشن اعلام می‌کنیم که دولت انگلیس هیچ گروهی که اشاعه دهنده تنفر و پیروان سایر ادیان و قومیت را تحقیر می‌کند و به‌طور عمد در جامعه ترس و تنش ایجاد می‌کند، را تحمل نمی‌کند.
امبر راد خاطرنشان ساخت: ما به‌طور روشن اعلام کردیم که دونالد ترامپ اقدام نادرستی را انجام داد که ویدئوهای گروه راست افراطی اول بریتانیا را بازنشر داد.

صادق خان شهردار لندن نیز امروز با صدور بیانیه‌ای تند خواستار حذف توییت های ترامپ و لغو سفر رسمی وی به لندن شد.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و جاستین ولبی عالی‌ترین مقام روحانی در کلیسای رسمی بریتانیا هم از توییت های ترامپ به شدت انتقاد کرده و خواستار موضع‌گیری صریح وی علیه نژادپرستی شدند.

جیدا فرانسن نایب‌رئیس گروه اول بریتانیا است که ویدئوهایی از ضرب و شتم چند جوان و شکستن یک مجسمه مسیحی را در توییتر منتشر و تلاش کرده بود این اقدامات را به مسلمانان نسبت دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.