«زیگمار گابریل»، وزیر خارجه آلمان پیش از عزیمت به واشنگتن برای دیدار با همتای آمریکایی خود از همه طرف‌های توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، موسوم به برجام خواست این توافق را «دقیق» اجرا کنند. 

گابریل امروز پنجشنبه برلین را به مقصد واشنگتن ترک کرد. او قرار است با «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره توافق هسته‌ای برجام و مسائل پیرامون کره شمالی رایزنی کند. 

مطابق این گزارش، گابریل قبل از سفر به آمریکا، درباره برجام گفت: «مهم است که تمامی طرف‌ها این توافق را دقیق اجرا کنند. برجام، مانع ساخت سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران می‌شود و بنابراین، منطقه را امن‌تر می‌کند.»

سفر گابریل به واشنگتن در شرایطی انجام می‌شود که کشورهای اروپایی در برابر تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه برجام تلاش گسترده‌ای را برای حفظ آن آغاز کرده‌اند. 

ترامپ در سخنرانی خود در ماه گذشته از تأیید پایبندی ایران به برجام خودداری کرده و تصمیم‌گیری درباره سرنوشت آن را به کنگره این کشور محول کرد. 

گابریل گفت: «در صورتی که این توافق شکست بخورد، پیام فاجعه‌آمیزی درباره اشاعه تسلیحاتی هم در منطقه و هم در سراسر جهان صادر خواهد کرد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.