مجتبی خسروتاج بعدازظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر با تاکید بر این نکته که استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه تجارت و صادرات دارد اظهار داشت: این استان زیرساخت‌های لازم در عرصه تولید و صادرات دارد چراکه وجود مواد اولیه، دسترسی به آبهای آزاد و بازارهای بین‌المللی از ویژگی‌های بارز استان بوشهر است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت این استان برای توسعه تجارت خارجی بیان کرد: حمل و نقل دریایی ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش برای توسعه صادرات است که این استان با داشتن طولانی‌ترین مرزدریایی با خلیج فارس از این ظرفیت برخوردار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وجود مواد اولیه برای تولید محصولات مختلف صنعتی از دیگر ویژگی‌های استان بوشهر است، خاطر نشان کرد: وجود پالایشگاه‌های گازی در منطقه پارس جنوبی و مجتمع‌های پتروشیمی در استان بوشهر و وجود بازارهدف ظرفیت مهمی در عرصه تولید و صادرات محسوب می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت  با تاکید بر فعال شدن ظرفیت‌های تولیدی راکد بیان کرد: در قالب برنامه‌های کوتاه مدت فعال کردن ظرفیت‌های راکد واحدی تولید در اولویت برنامه‌های سازمان توسعه تجارت است.

خسروتاج، با بیان اینکه رونق صادرات نیازمند عزم و اراده ملی است  تاکید کرد: فعال کردن ظرفیت‌های راکد در مقایسه با سرمایه گذاری برای آغاز به کار واحدهای تولیدی جدید به تسهیلات کمتری نیاز دارد.

وی، حمایت از نمایندگان مجلس برای تحول در حوزه تجارت خارجی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با تخصیص 2 درصد از منابع اعتباری حوزه واردات به صادرات می‌توان تحول مهمی ایجاد کرد که این مهم نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر حمایت از ساخت پایانه صادرات موادمعدنی در استان بوشهر گفت: استان بوشهر در عرصه مواد معدنی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است که در این راستا با احداث پایانه صادرات موادمعدنی فعالیت‌های این بخش تسریع می‌شود.

خسروتاج با اشاره به افزایش 3 درصدی صادرات مواد معدنی در 7 ماه امسال بیان کرد: 3.7 میلیارد دلار در 7 ماه امسال محصولات معدنی و مواد حاصل از فرآوری آن صادر شده که با وجود  افزایش سه درصدی آن در مقایسه با سال گذشته می‌توان این میزان صادرات موادمعدنی را افزایش داد.

وی با اشاره به افزایش صادرات کالای غیر نفتی در شهریور، مهر و آبان امسال خاطر نشان کرد: صادرات غیرنفتی ایران در سه ماه گذشته از 10.9 میلیارد دلار سال قبل با افزایش 3 درصدی به 11.3 میلیارد دلار رسید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.