در حالی که کمتر از دو هفته تا اعلام موضع کنگره آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ باقی نمانده، وزیر خارجه آلمان در راستای تاکید بر لزوم حفظ برجام با برخی مقام‌های ارشد قوه قانونگذاری آمریکا دیدار کرده است.

بامداد روز چهارشنبه بود که شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد انگلیس، آلمان و فرانسه که ماهها به دنبال آن هستند تا توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند از مواضع آمریکا در این زمینه نگران هستند و جبهه واحدی را تشکیل داده‌اند.

طبق این گزارش، سه کشور اروپایی بدون آنکه دعوتی صورت بگیرد یک تیم دیپلماتیک تشکیل داده تا به واشنگتن سفر کنند و جلساتی را با مقامات مختلف آمریکا ترتیب دهند تا فشارها به آمریکا در زمینه حفظ برجام افزایش یابد(جزئیات بیشتر).

این اقدامات در حالی صورت گرفته که دونالد ترامپ با اعلام عدم پایبندی ایران به برجام، اتخاذ موضع نهایی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای را به عهده کنگره انداخته است.

حالا روز جمعه، وزیر خارجه آلمان که کشورش بارها بر لزوم حفظ برجام تاکید کرده، در واشنگتن با همتای آمریکایی دیدار داشت و پس از آن با برخی اعضای ارشد کنگره آمریکا هم ملاقات کرد.

وزارت خارجه آلمان در توئیتی در این باره نوشت: «وزیر خارجه زیگمار گابریل با اعضای کنگره در واشنگتن دیدار کرد. توافق هسته‌ای با ایران نباید شکسته و نقض شود».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.