اسماعیل نجار در گفت وگویی درباره وضعیت استان کرمان پس از وقوع زلزله ۶.۲ ریشتری در ساعت ۶:۰۲ صبح امروز گفت: شدت این زمین لرزه به حدی بود که تقریبا در تمام نقاط استان کرمان احساس شد، اما کانون آن در ۳۶ کیلومتری شهرستان هجدک و ۶۰ کیلومتری کرمان قرار داشت.

وی از تشکیل جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران استان کرمان خبر داد و افزود: در این جلسه که دقایقی پس از وقوع زمین لرزه برگزار شد، تمامی تیم های امدادی، خدماتی و انتظامی به حالت آماده باش درآمدند.

نجار با بیان اینکه منطقه هُجدک بیشترین خسارت را در زلزله دیده است، گفت: گزارش تیم های اعزامی به مناطق زلزله زده حاکی از این است که دیوار تعدادی از واحدهای روستایی ترک خورده و بعضا ریزش کرده است، اما خوشبختانه این حادثه تاکنون مورد فوتی نداشته است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه چندین راس دام متعلق به ساکنان مناطق زلزله زده در زیرآوار تلف شده است، افزود: تمهیدات لازم برای خارج کردن لاشه این حیوانات ا زیرآوار انجام شده است.

نجار همچنین از پرواز بالگردهای ارزیاب بر فرار مناطق زلزله زده خبر داد و اظهارکرد: دو فروند بالگرد از همان دقایق اولیه وقوع زلزله در آسمان مناطق زلزله زده به پرواز درآمده تا عملیات رصد و اررزیابی و همچنین امدادرسانی به سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به وقوع پس لرزه های متعدد پس از وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری نیز گفت: بزرگترین این پس‌لرزه‌ها ۵.۵ ریشتر قدرت داشته است و همین موارد نیز باعث ترس یساکنان مناطق زلزله زده شده است.

نجار همچنین باتاکید بر اینکه شهروندان نباید به شایعات توجه کنند، تصریح کرد: انتشار شایعات در چنین شرایطی می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد، از این رو لازم است شهروندان اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.