احد وظیفه در گفت و گویی، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها امروز(۱۰ آذر) در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی ، بارش باران و در ارتفاعات این استان ها و همچنین ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان ، زنجان و اردبیل بارش برف و به سبب وزش باد ، کولاک برف پیش بینی می شود که می تواند منجر به کاهش دید و اختلال تردد در جاده های کوهستانی شود .

وی در ادامه با بیان اینکه شدت بارش امروز (۱۰ آذر) در استان‌های مازندران و گلستان است، اظهار کرد: روز شنبه(۱۱ آذر) بارش پراکنده در گیلان، مازندران و شمال خراسان رضوی و روز یکشنبه(۱۲ آذر) بارش پراکنده در گیلان و غرب مازندران پیش بینی می شود. همچنین طی امروز تا روز دوشنبه کاهش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در شمال شرق و شرق کشور رخ خواهد داد و نیمه شرقی کشور با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

به گفته وی، امروز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود و روزهای جمعه ، یکشنبه و دوشنبه نیز دریای عمان و روز دوشنبه شرق خلیج فارس مجددا مواج خواهند شد.

دمای تهران صفر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد:برای استان تهران در روز جمعه(۱۰آذر) آسمانی صاف و غبارمحلی دربعدازظهر قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۴و ۲ درجه سانتی گراد، در روز شنبه(۱۱ آذر) آسمانی صاف تا قسمتی ابری و غبارمحلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و یک درجه سانتی گراد و در روز یکشنبه نیز برای تهران آسمانی صاف همراه با غبارمحلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۱و صفر  درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

وظیفه در پایان گفت:برای استان کرمان نیز در روز جمعه (۱۰آذر) آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۹ و۱ - در روز شنبه(۱۱آذر)نیز آسمانی صاف با بیشینه و کمینه دمای ۱۶و ۳-و در روز یکشنبه نیز آسمان کرمان صاف با بیشینه و کمینه دمای ۱۵و ۵- پیش بینی می شود. همچنین وضعیت جوی استان کرمانشاه نیز عبارت است از: امروز جمعه صاف تا کمی ابری ۱۵ و ۴- ، شنبه صاف تا کمی ابری ۱۴ و ۴- و و یکشنبه صاف تا کمی ابری ۱۵ و ۴- .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.