رویترز گزارش داد، متعاقب دیدار «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا با «فیاض السراج» نخست وزیر دولت وحدت لیبی در روز جمعه، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دولت واشنگتن به توافقنامه سیاسی لیبی متعهد می ماند!

«هیثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اینباره گفت: «تلاشها برای کنارگذاردن فرآیند سیاسی موردنظر سازمان ملل یا تحمیل یک راه حل سیاسی برای تعارض لیبی صرفاً این کشور را بی ثبات می سازد و برای داعش و سایر گروههای تروریستی فرصتهایی برای تهدید آمریکا و متحدان آن بوجود می آورد».

آمریکا روز جمعه با اعلام مجدد حمایت خود از دولت لیبی، از تمامی طرفهای درگیر در این کشور خواست تا برای سازماندهی و برگزاری انتخابات همکاری نمایند.

گفتنی است که «فیاض السراج» نخست وزیر لیبی پس از دیدار از وزارت امور خارجه آمریکا و گفتگو با «رکس تیلرسون»، در کاخ سفید مورد استقبال «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت.

پس از نخستین دیدار، سخنگوی تیلرسون با انتشار بیانیه ای «از تلاشهای مردم لیبی برای ساخت آینده ای پایدارتر، یکپارچه تر و شکوفاتر حمایت کرد».

در همین راستا، وزیر امور خارجه آمریکا وعده داد که واشنگتن از دولت سراج- که همچنان در تقلا برای اِعمال کنترل بر سرتاسر لیبی است-حمایت خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.