هیل گزارش داد، نانسی پلوسی رهبر اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که اعلام جرم ضد مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید به علت دروغگویی به مقامات فدرال درباره تحقیقات درخصوص روسیه به منزله نقطه تاریکی در تاریخ آمریکا است.

پلوسی در بیانیه‌ای که در روز جمعه منتشر کرد، آورد: اعلام جرم ضد مشاور امنیت ملی پیشین رئیس جمهور به اتهام دروغگویی به اف بی آی درباره روابطش با مقامات روسیه نقطه تاریکی در تاریخ ملت ما قرار می‌دهد.

روز جمعه به فلین به اتهام دروغگویی به مقامات اف بی آی درباره گفتگوهایش با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا در دوره انتقالی قدرت به ترامپ اعلام جرم شده است.

بر اساس مدارک دادگاه، فلین به بازپرسان گفته است که او از کیسلیاک نخواسته است که به خاطر وضع تحریم‌های دوره اوباما ضد مسکو به سبب دخالت در انتخابات از افزایش تنش خودداری کند. تناقض گویی‌های فلین زمانی آشکار شد که او بر اساس مدارک دادگاه در دولت خدمت می‌کرده است.

فلین در ماه فوریه از مشاور امنیت ملی و چند هفته پس از آنکه ترامپ به قدرت رسید، استعفا کرد. او نخستین مقام پیشین دولت ترامپ است که در خصوص ارتباطات بین روسیه و ستاد تبلیغاتی ترامپ متهم است. سه نفر دیگر از اطرافیان ترامپ از جمله پل مانافورت رئیس ستاد تبلیغاتی پیشین وی هم از جمله متهمان این پرونده هستند.

دخالت‌های ترامپ در امر تحقیقات فدرال در خصوص ارتباطات بین افراد مرتبط با ستاد تبلیغات انتخاباتی اش با روسیه این نگرانی‌ها را ایجاد کرده است که وی احتمالا در مسیر اجرای عدالت سنگ اندازی کرده است. ترامپ پیش از این جیمز کومی رئیس اف بی آی را به سبب تحقیقات درباره فلین از کار برکنار کرد.

بر اساس یادداشتی که کومی نوشته وی اعلام کرده است که ترامپ به وی گفته است اجازه دهد که فلین برود.‌ای بی سی گزارش داد که فلین در حال حاضر در حال همکاری با مولر در امر تحقیقات است و آماده است که ضد ترامپ شهادت بدهد. او گفته است که ترامپ به او دستور داده است که با روس‌ها تماس بگیرد.

پلوسی در ادامه بیانیه خود آورد: تمامی امریکایی‌ها بایداز گزارش‌های مربوط به تلاش‌های مداوم رئیس جمهور ترامپ برای سنگ اندازی در مسیر تحقیقات شورای ویژه و همچنین تحقیقات کنگره آگاه شوند و هشدار‌های لازم به آن‌ها داده شود. وی افزود:کنگره آمریکا باید به وظیفه خود بر اساس عدالت عمل کند و تدابیر لازم را برای تضمین تکمیل تحقیقات مولر مامور ویژه تحقیقات و بدون دخالت کاخ سفید به کار گیرد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.