ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین  در حالی که اظهار کرد «اینکه بگویند  احمدی نژاد با حمایت اصولگرایان سرکار آمد تحریف تاریخ است و نباید اشتباهات او را به پای جریان اصولگرایی نوشت» علت سکوت برخی اصولگرایان حامی احمدی نژاد در برابر رفتارهای اخیر وی و اطرافیانش را در دو مساله دانست. به اعتقاد او برخی در اشتباهات محمود احمدی نژاد شریک بودند به همین دلیل اکنون سکوت کرده اند چون اگر اعتراض کنند، گرفتار می شوند و برخی دیگر هنوز هم به احمدی نژاد ایمان دارند و اقدامات او را اشتباه نمی دانند به همین دلیل اعتراضی هم نمی کنند. 

 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه «اصولی که باید مبنای کار اصولگرایان قرار بگیرد مشخص است» گفت: «یکی از پایه های اساسی که نقشه راه و مسیر مشخصی را پیش پای اصولگرایان قرار می دهد اسلام است. اسلام هم در ذات خود حمایت از هر اقدام منطبق با موازین اسلامی و مخالفت با هر رفتار مغایر با الزامات دینی و اسلامی را توصیه می کند. از این رو برای اصولگرایان نباید هیچ فرقی بکند  که متخلف از منسوبین به جناح آنان باشد یا خیر؛ در هر صورت باید در برابر تخلف اعتراض کنند.» 

 

رئوفیان تصریح کرد: «یک فعال سیاسی اصولگرا باید مصلحت را در دفاع از حقیقت بداند نه اینکه مصالح جناحی و گروهی خود را دخالت دهد. یک اصولگرا باید بر اساس آنچه که تکلیف دینی می گوید عمل کند؛ یعنی هر جا لازم بود نقد کند و از بیان حقایق خودداری نکند.» 

 

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه «مصلحت اندیشی ها نه تنها بلای جان اصولگراها شده بلکه بلای جان کشور شده است» افزود: «روزی می گویند امروز مصلحت است الان این موضوع مطرح نشود یا مصلحت است این موضوع پررنگ نشود؛ این مصلحت اندیشی هاست که کار را به اینجا کشانده است.»

 

رئوفیان با تاکید بر اینکه «کارهایی که احمدی‌نژادی‌ها می کنند فرار به جلوست و رفتار آنان به هیچ عنوان قابل دفاع نیست» سکوت اصولگرایان را جایز ندانست و گفت: «ما اصولگرایان باید به وظیفه سیاسی و دینی خود عمل کنیم و نسبت به این رفتارها اعلام موضع کنیم. البته این بدان معنا نیست که به نحوه رفتار قوه قضائیه ایراد وارد نیست؛ به قوه قضائیه هم ایراد وارد است.» 

 

او درباره علت سکوت برخی اصولگرایان در برابر اقدامات اخیر محمود احمدی نژاد و اطرافیانش گفت: «برخی ممکن است موقعیت خود را در خطر ببینند و می دانند با اعتراض به این مسائل، این اعتراض دامن آنها را نیز می گیرد؛ چون اینها در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های دولت نهم و دهم و همچنین در طرفداری و حمایت های بی حدوحصری از اشتباهات فاحش و استراتژیک دولت آقای احمدی نژاد شریک هستند و می دانند اگر موضع بگیرند آتش آن دامن آنها را نیز می گیرد»

 

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین اضافه کرد: «برخی دیگر نیز هنوز به کارهای آقای احمدی نژاد اعتقاد دارند و نه تنها به آن معترض نیستند بلکه اگر موضعی هم بگیرند می بینیم که آن را تایید می کنند.» 

 

این فعال سیاسی اصولگرا در همین حال یادآور شد: «درست نیست در همه جا احمدی نژادی ها را به اصولگرایان منتسب کرد و هر خرابکاری که می کنند را به حساب جناح اصولگرا بگذارند؛ این ذهنیت باید اصلاح شود. آنچه در تاریخ افتاده باید منعکس شود نه اینکه تاریخ تحریف شود. این تحریف تاریخ است که بگویند و بنویسند احمدی نژاد با حمایت اصولگرایان سرکار آمد.» 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.