شبکه تلویزیونی سی ان ان درپی اذعان مایکل فلین مشاورسابق امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکابه دروغگویی به &#۳۹;اف.بی.آی&#۳۹;نوشت : اقرار مایکل فلین مشاور امنیت ملی اخراج شده کاخ سفید در کمیته ویژه، هرگونه ادعای کاخ سفید در باره تبرئه رئیس جمهوری از ارتباط با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت الشعاع خود قرار داد؛ بدین معنی که هیچ راهی برای رئیس جمهور ترامپ باقی نمانده تا ادعا کند تحقیقات روسیه یک فریب، خبر کذب و داستانی ساختگی است.

فلین متهم به دروغگویی به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) درباره ارتباطش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر پیشین روسیه در واشنگتن شد، او روز جمعه در دادگاه به دروغگویی خود اقرار کرد وگفت که علیه برخی دیگر از مقام های آمریکایی از جمله رئیس جمهوری این کشور شهادت خواهد داد.

سی ان ان گزارش داد: تحقیقاتی که توسط کمیته ویژه به ریاست رابرت مولر رئیس برکنار شده اف بی آی در جریان است به حلقه داخلی رئیس جمهوری آمریکا هرچه بیشتر وارد می شود و مقامات ارشد و اعضای خانواده رئیس جمهوری آمریکا را با تهدید مواجه می سازد و برای شخص رئیس جمهوری ناممکن خواهد بود که دیگر بگوید در زمینه (تماس با روسیه) بازیگرانی خُرد و حاشیه ای وجود داشته اند.

بنابراین گزارش، مولر بازپرس ویژه کمیته تحقیق مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با اشاره به اعتراف فلین به سی ان ان گفت: تا چند ماه پیش رئیس جمهوری آمریکا مایل بود تا این تحقیقات را اخباری کذب و ساختگی بنامد و تقصیر را بر گردن دیگری اندازد اما از امروز به بعد؛ تحقیقات دروغین و اخبار کذبی وجود ندارد.

مولر در ادامه به سی ان ان گفت: فلین، یک عضو ارشد دولت ترامپ که پیشتر مسئولیت امینت ملی با وی بود، اکنون پا پیش نهاده و پذیرفت که اتهامات وارد بر او در واقع حقیقت دارند.

درهمین حال این شبکه خبری آمریکایی به دست داشتن افراد رده بالایی در حلقه داخلی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دادن دستور به فلین برای برقراری ارتباط با طرف روس خبر داد.

سی ان ان دراین باره نوشت:جرد کوشنر (داماد رئیس جمهوری آمریکا) یکی از &#۳۹;اعضای بسیار ارشد&#۳۹; تیم انتقالی رئیس جمهوری، فردی بود که مایکل فلین مشاور امنیت ملی که قرار بود به زودی بر سرکار آید را راهنمایی کرد تا با سفیر روسیه در سازمان ملل و دیگر کشورها درباره رای گیری درشورای امنیت سازمان ملل درمورد اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تماس برقرار کند.

این شبکه خبری همچنین افزود: تاکنون شخص رئیس جمهوری به این موضوع واکنشی نشان نداده و از دادن پاسخ مستقیم به خبرنگاران نیز طفره رفته است.

به گزارش ایرنا، سی ان ان پیشتر گزارش داده بود: مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دادگاه پذیرفت که درباره ارتباطش با روسیه به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) دروغ گفته است.

در دادخواستی که دادستانان قرائت کردند و فلین آن را امضا کرد آمده است که او برای اطلاع از موضع دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل در باره رژیم اسرائیل با «سرگئی کیسلیاک» سفیر پیشین روسیه در واشنگتن ارتباط برقرار کرده است.

او همچنین درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه و واکنش این کشور با کیسلیاک گفت و گو کرده است.

فلین پس از اقرار به دروغگویی به اف بی آی، تصریح کرد که نه مجبور به اقرار و نه وعده تخفیف مجازات خاصی به او داده شده است.

فلین تنها سه هفته پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، به علت افشای ارتباطش با سفیر روسیه، ناچار به استعفا شد.

رسانه ها پیش از این گزارش داده بودند که وی تصمیم به همکاری با بازرس ویژه پرونده گرفته است.

«رابرت مولر» رئیس پیشین اف‌بی‌آی اکنون هدایت تحقیقات مرتبط با پرونده روسیه را برعهده دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.