العهد گزارش داد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت سالروز شهادت حسان اللقیس، یکی از فرماندهان حزب‌الله در حضور حسین الحاج حسن، وزیر صنعت، حسین موسوی، رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک الهرمل گفت: میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان شخصی امین است زیرا حقایق را آنطور که هست بیان می‌کند و فردی شجاع است چون در عملکرد خود هیچ توطئه‌ای را در نظر نمی‌گیرد و شجاعت این است که واقعیت را در مقابل همگان چه کسانی که از آن خوششان می‌آید و چه کسانی که آن را نمی‌پسندند بیان شود.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان اخیرا گفته بود، حزب‌الله با گروه تروریستی داعش در داخل و خارج لبنان می‌جنگد و هرگاه که جنگ علیه تروریسم پایان یابد، رزمندگان این حزب به کشور باز خواهند گشت.

او تاکید کرده که لبنانی‌ها حزب‌الله را قدرت دفاعی می‌دانند و نه یک گروه تروریستی.

شیخ قاسم در واکنش به این سخنان گفت: عون واقعیت لبنان را بیان کرد و با ملت خود و با دنیا در این باره صادق بود که حزب‌الله مقاومتی در برابر تروریست‌های اسرائیلی و تکفیری است، لبنان به این مقاومت نیاز دارد و اینکه حزب‌الله در داخل کشور، تیمی سیاسی حافظ دولت و نهادهای آن است.

وی در ادامه افزود: ما به عنوان یک حزب با بازگشت دولت به انجام کامل اختیارات و کارهایش، با تاکید بر شراکت ملی که نتیجه آن ریاست جمهوری، دولت و قانون جدید انتخابات است و حل مسائل از طریق گفت‌وگوی آرام و بدون درگیری موافق هستیم.

شیخ قاسم گفت: حزب‌الله از نتایج مذاکرات رئیس‌جمهور لبنان کاملا راضی است که اثبات کرده لبنانی‌ها خواهان بازگشت به این دولت و آنچه که بود هستند، تا در ثبات و امنیت به زندگی خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: در اینجا باید برنده و بازنده‌ای وجود داشته باشد. برنده لبنانی‌هایی می‌باشند که به دنبال ثبات‌ بوده و بازنده داعیان فتنه هستند که در انتخابات چهره آنها آشکار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.