«به سیم آخر زده‌اند؛ دیگر برایشان مهم نیست تائیدیه یک جریان را داشته باشند. گویا فقط قرار است نقش اپوزیسیون را به خود بگیرند. محمود احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی و جوانفکر که در انتخابات ریاست‌جمهوری موفقیتی به دست نیاوردند، پیکان تیز انتقاداتشان را نسبت به هر چیز و هر کسی نشانه می‌روند تا افکار عمومی را با خود همراه کنند و در این مسیر از افشاگری و برچسب‌زنی هیچ ابایی ندارند.

این رفتار تا جایی پیش می‌رود که تعدادی از مسئولان بلندپایه را متهم می‌کنند که از دولت وقت سکه دریافت کرده‌اند و این ادعا آن چنان سریع در فضای مجازی منتشر می‌شود که دفاتر مقامات یکی‌یکی دست به قلم می‌شوند و تکذیبیه می‌نویسند. وقتی خبرآنلاین در مورد این رفتارهای احمدی‌نژاد از مجتبی ذالنوری که از نمایندگان  اصولگرای مجلس دهم است، می‌پرسد، او پاسخ می‌دهد: احمدی‌نژاد خود را در حالتی قرار داده است که گویا روانگردان مصرف کرده است. او این رفتارها را خلاف شرع و اخلاق می‌داند. وقتی پای سکوت اصولگرایان درباره بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد به میان آمد، خود را از منتقدان آن بگم‌بگم‌ها معرفی کرد و گفت: احمدی‌نژاد یکی از پایه های فتنه در سال ۸۸ بود.

گزیده گفت‌وگوی خبرآنلاین با این نماینده اصولگرای مجلس را در ادامه بخوانید

- کاری که احمدی نژاد انجام می‌دهد نه اخلاقی است و نه شرعی؛ چرا که سر تا پا دروغ است.

- به نظر می‌رسد ایشان (احمدی‌نژاد) خود را در حالتی قرار داده است که گویا روانگردان مصرف کرده است. نعوذبالله نمی‌خواهم بگویم ایشان چنین کاری کرده است اما منظورم این است که حالتشان مانند حالت افرادی که روانگردان مصرف کرده‌اند، در یک فضای توهمی است. یعنی فکر می‌کند ۸۰ میلیون نفر  به دنبال او هستند.

- احمدی‌نژاد جایگاه ریاست‌جمهوری و شخصیت دوم نظام بودن را وهن کند و به عنوان فردی که زمانی بعد از مقام معظم رهبری قرار داشت، امروز به دنبال مشایی و بقایی افتاده است؛ افراد نابابی که وزن همه چیز را با هوچی‌گری و زنبیل‌بازی و ... پایین آوردند. واقعا وقتی مردم به این فکر می‌کنند که رئیس‌جمهورشان کسی بوده است که تا چنین درجه‌ای جایگاه ریاست‌جمهوری را تنزل داده است، دچار مشکل می‌شوند.

- هدف وسیله را توجیه نمی‌کند؛ به این معنا که اگر می‌خواهیم به کسی انتقاد کنیم به هر ابزاری متوسل شویم و با آن جایگاه بازی کنیم.

- میزان حال فعلی افراد است. من معتقدم هیچ جریانی در کشور با کسی نباید عقد اخوت داشته باشد جز حول محور منافع ملی، آرمان‌های یک نظام و مردم تا زمانی که فردی یا جریانی در آن راستا حرکت می‌کند، حرف و مخالفتی وجود ندارد و باید او را حمایت کنیم اما هر کجا از این مسیر منحرف شد و در مقابل منافع ملی ایستاد باید در مقابل او بایستیم.

- اگر از نظر جناح سیاسی با این دولت همراه نیستیم به این معنا نیست که اگر دولت کار خوبی انجام داد، از آن حمایت نکنیم.

- در دوران احمدی‌نژاد کارهای عمرانی خوبی صورت گرفت. ما از آن حمایت کردیم. اگر ما در مقابل فتنه ایستادیم، برخی آن را به حمایت از احمدی‌نژاد تعبیر کردند. اصلا بحث فتنه و احمدی‌نژاد نبود بلکه فتنه در مقابل نظام بود نه احمدی‌نژاد. احمدی‌نژاد خودش یکی از پایه‌های فتنه بود. لذا نمی‌گوییم اگر ما در مقابل فتنه ایستادیم، یعنی از احمدی‌نژاد حمایت کردیم.

- برخی این موضوعات را به هم پیوند می‌دهند و تصور می‌کنند مقابل فتنه ایستادن یعنی تائید احمدی‌نژاد؛ در حالی که اینها دو مقوله جدا از هم بود.

- برخی کارهای احمدی‌نژاد خوب بود و ما از آن حمایت می‌کردیم اما برخی رفتارهای دیگر مانند هاله نور و اعتقادات امام زمانی الکی و توهم‌های این چنینی را ما همان زمان هم به شدت نقد می‌کردیم و امروز هم نقد می‌کنیم.

- من عادت ندارم شخص را تائید و رد کنم بلکه در مورد عملکردها نظر می دهم.

- در همان سال که آن بگم‌بگم‌ها را به راه انداخت، من چندین سخنرانی داشتم و اعلام کردم آقای احمدی‌نژاد با این رفتار مرتکب خلاف شرع بین شدند؛ فایل‌های صوتی آن سخنرانی‌ها موجود است. دلیل من برای این حرف‌ها این است که ۱- احمدی‌نژاد یا راست می‌گوید چنین لیستی دارد یا دروغ می‌گوید. اگر دروغ می‌گوید، خلاف شرع است. ۲- اگر  راست می‌گوید، یا در وظایف ایشان افشای چنین لیستی وجود دارد یا نیست که اگر افشای این لیست در زمره وظایفش نیست باز این رفتارش خلاف شرع است و اگر در حیطه وظایفش قرار دارد چرا آن را منتشر نمی‌کند؟ آیا می‌خواهد امتیاز بگیرد؟ پس باز عملکردش خلاف شرع است. در آن مقطع من این موارد را اعلام کردم و گفتم خلاف شرع است.

- در مجموع من عملکرد قوه قضائیه را در رسیدگی به تخلفات مسئولین مثبت ارزیابی نمی‌کنم. معتقدم قوه قضائیه نباید منتظر باشد تا از یک مسئولی شکایت شود. وقتی می‌بیند خطایی رخ داده است و حیف و میلی در بیت‌المال به وجود می‌آید، یک شان مدعی‌العمومی دارد و خودش باید وارد شود و با آن برخورد کند.

- امروز آنهایی که حامی احمدی‌نژاد بودند با دیدن این افتضاح خطاب به قوه قضائیه می‌گویند، چرا رسیدگی نمی‌کنی؛ در حالی که اگر در همان مقطع برخوردی با احمدی‌نژاد صورت می‌گرفت، می‌گفتند، نمی‌گذارند کاری انجام دهند. لذا آن چه آقای اژه‌ای گفته است، مبنی بر این که در این تاخیر یک نتیجه و برکاتی هست، همین است که آن طرفداران آقای احمدی‌نژاد این حقایق را می بینند، خودشان برخورد را مطالبه می‌کنند و دیگر قوه قضائیه به سیاسی‌کاری متهم نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.