الجزیره گزارش داد، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در نشستی با مشاورانش در ریاض گفت وی از هر طرفی که با انصارالله بجنگد حمایت می‌کند.

وی خواهان گشودن صفحه جدیدی با تمامی طرف‌های سیاسی در یمن شد و مدعی شد «جنبش انصارالله را یک "گروهک جنایتکار" دانست که همچنان به نقض‌های خود ادامه می‌دهد»!

هادی بر ادامه تلاش‌های هدفمند برای حمایت از آنچه آن را "مشروعیت" می‌نامید و بازپس‌گیری نهادهای دولتی و آزادی مناطق یمن تأکید کرد.

وی همچنین خواهان گشودن صفحه جدیدی با تمامی طرف‌های سیاسی برای تشکیل ائتلاف ملی گسترده جهت حل اختلافات گذشته و اتحاد مقابل انصارالله شد.

منصورهادی مدعی شد: «جنبش انصارالله تمامی یمن را "تهدید" می‌کند. ما از ساکنان صنعا و بقیه استان‌ها می‌خواهیم "انتفاضه" مردمی گسترده‌ای را علیه انصارالله به راه بیندازند.»

اظهارات هادی بعد از آن ایراد شد که درگیری‌هایی میان انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در صنعا رخ داد.

در همین راستا، وزارت خارجه عربستان حمایت خود را از آنچه"انتفاضه صنعا" نامیده اعلام و تأکید کرد که از نزدیک رخدادهای صنعا و دیگر استان‌ها را زیرنظر دارد.

متیو تولر، سفیر آمریکا در یمن نیز تأکید کرد که واشنگتن نگران گزارشات رسیده درباره درگیری‌ها در صنعا و احتمال کشته شدن غیرنظامیان است.

وی افزود: ما خواهان برقراری آرامش هستیم و از تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز بحران حمایت می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.