مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق متاثر از زلزله 6.1 ریشتری هجدک تا ساعت 6 صبح امروز اظهار کرد: پس از این زلزله ۳۰ شهر و روستا ارزیابی شدند و در حال حاضر امدادرسانی به ۱۱ روستا در بخش هجدک، شهرستان راور ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون به ۹۹۰ نفر امدادرسانی شده است، گفت: با برپایی ۱۹۸ دستگاه چادر در ۴ اردوگاه این افراد اسکان اضطراری داده شده‌اند. همچنین تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تخته پتو، ۳۹۶ تخته موکت، ۱۶۳ شعله والور و بیش از ۱۰۰۰ قوطی انواع کنسرو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

 

سلیمی در مورد توان عملیاتی به کار گرفته شده برای امدادرسانی گفت: ۷۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۴ تیم و با استفاده از ۲۱ دستگاه خودروی عملیاتی کار امدادرسانی را انجام دادند.

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز گزارش عملیات سازمان امداد و نجات در ۲۴ ساعت گذشته را نیز تشریح کرد و گفت: در طول این مدت مجموعا ۵۷ ماموریت صورت گرفته و به ۸۲ نفر امدادرسانی شده است.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ادامه اضافه کرد: ۴۴ نفر در این عملیات‌ها توسط امدادگران نجات پیدا کردند و ۳۱ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. همچنین به ۳۳ نفر نیز خدمات سرپایی ارائه شد.

فتحی به آمار رهاسازی در عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد عملیات رهاسازی صورت گرفت که در این عملیات‌ها ۱۳ مصدوم در سوانح ترافیکی رهاسازی شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.