خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در سپتامبر ۲۰۱۶، ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق اعلامیه‌ای سیاسی و غیر الزام آور را تصویب کردند که به اعلامیه نیویورک برای آوارگان و مهاجران معروف است و براساس آن حقوق آوارگان، کمک به اسکان آنها و تضمین دسترسی آنها به شغل و تحصیل فراهم می‌آید.

اما هیات آمریکا در سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که آمریکا به حضورش در این پیمان جهانی درباره مهاجرت پایان می‌دهد.

آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعلامیه نیویورک شامل مقرراتی است که با سیاست‌های مهاجراتی و اولویت‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مغایرت دارد. در نتیجه، ترامپ تصمیم گرفته تا آمریکا به حضورش در این پیمان پایان دهد و این مساله در نشست ۲۰۱۸ در سازمان ملل به بحث گذاشته می‌شود.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، آمریکا به "سخاوتمندی" خود در حمایت از مهاجران و آوارگان در سراسر جهان ادامه می‌دهد اما تصمیم آمریکا درباره سیاست‌های مهاجرتی همواره باید توسط خود آمریکایی‌ها اتخاذ شود.

وی ادامه داد:‌ ما درباره چگونگی کنترل بهتر بر مرزهایمان و اینکه چه کسی اجازه دارد وارد آمریکا شود، تصمیم می‌گیریم. رویکرد جهانی درباره اعلامیه نیویورک با تمامیت ارضی آمریکا مغایرت دارد.

در دوران ریاست جمهوری کنونی آمریکا و سیاست‌های موسوم به "نخست آمریکا"، ایالات متحده از چندین توافق و پیمان و معاهده بین‌المللی که در دوران اوباما، رئیس جمهوری سابق این کشور امضا شده بود، خارج شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.