سی ان ان گزارش کرد، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز گذشته (شنبه) در یک بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دولت وی برای «جنگ هسته ای» التماس می کنند.

 

سخنگوی وزارت خارجه خارجه کره شمالی در این بیانیه، ترامپ را یک «شیطان هسته ای» و «اختلاگر صلح جهانی» نامید و اعلام کرد: دونالد ترامپ در حال انجام یک قمار هسته ای بسیار خطرناک در شبه جزیره کره است.

 

وزیر خارجه کره شمالی این اظهارات را در آستانه برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا که قرار است از فردا (دوشنبه) آغاز شود، بیان کرد. ۱۲ هزار نیروی نظامی آمریکایی و ۲۳۰ بالگرد نظامی قرار است در این رزمایش به نیروهای کره جنوبی ملحق شوند.

 

مقامات کره شمالی ماه گذشته هم اظهاراتی را علیه ترامپ بیان کرده بودند. یکی از رسانه های رسمی کره شمالی ماه گذشته اعلام کرد: «دونالد ترامپ در سفر خود به شبه جزیره کره، ماهیت واقعی خود را به عنوان یک دیوانه پیر و شیاد بدجنس نشان داد.»

 

چند روز بعد، ترامپ کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد. کره شمالی در سال ۲۰۰۸ بوسیله جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا از این فهرست خارج شده بود.

 

کره شمالی این بیانیه را چند روز پس از آخرین آزمایش موشکی اش منتشر کرد. پیونگ یانگ بامداد شب چهارشنبه هفته گذشته یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد که بیشترین ارتفاع را در مقایسه با دیگر موشک های پرتاب شده از این کشور داشت. کارشناسان اعلام کردند آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر این کشور در حوزه فناوری است.

 

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای ترامپ علیه «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی تشدید شده است. در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، ترامپ در حساب توییتر خود از اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ خبر داد.

 

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به دلیل برنامه های هسته ای و موشکی با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل روبروست. آمریکا در تلاش است کشورهای دیگر بخصوص چین را متقاعد کند با اعمال فشار بر کره شمالی، این کشور را از توسعه برنامه های هسته ای اش بازدارد.

 

دونالد ترامپ چند ماه پیش اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. پس از آن، وزیر خارجه کره شمالی لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.