«حمید قبادی» با حضور در مجتمع فنی تهران با اشاره به ظرفیت هنرجویان و علاقه­‌مندان به حوزه مد و لباس بیان کرد: امروز، مجموعه‌های آموزش مد و لباس در سطح کشور با تربیت طراحان، تولیدکنندگان و دست اندرکاران این عرصه به پرورش افراد مدساز منجر شده، چرا که تا پیش از این هیچگاه مبدع مد نبودیم به ویژه در سال‌های قبل از انقلاب مجبور بودیم مصرف‌کننده مُد خارجی باشیم.

او  با اشاره به تصویب قانون ساماندهی مد و لباس کشور در دهه ۸۰ اظهار کرد: این زمان، شاید مهمترین نقطه بزنگاه زمانی بود که قدرت رسانه‌ای در دنیا حاکم شد و امروز کار به جایی رسیده که آنها  با اتکا به توان رسانه­‌ای، درصدد مُدسازی و ایجاد مسیر با سلایق و داشته­‌های خود هستند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر لزوم توجه به خلاقیت، هنر، ابداع و اثرگذاری فعالان مد و لباس در زمان آموزش گفت: چند سالی است که در کشور شاهدیم به شکل گسترده موضوع مد و لباس به سمت جلو در حرکت است و کسانی در این مجموعه می‌توانند فعالیت کنند که به داشته‌های روز مصلح شوند. نیاز یک جامعه جوان، اجتماعی و دینی مشخص است و نمی‌توان از کنار ارزش‌ها گذشت و باید در چارچوب های این نظام و جامعه به خلق اثر بپردازیم.

قبادی با اشاره به لزوم توجه و بهره‌برداری از سبک و سیاق مراکز پیشرفته آموزشی، تجاری‌سازی و توجه به نیاز جامعه بیان کرد: برندها در تمام دنیا پیش از هر کاری، به ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب خود اهمیت می‌دهند و همین مسئله بر لزوم ورود فعالان عرصه مد و لباس به امر پژوهش و شناخت نیاز جامعه صحه می‌گذارد.

او ادامه داد:  همه طبقات جامعه متوجه این مسئله شده‌اند که آنچه به عنوان لباس و ملحقات آن استفاده می‌کنند باید دارای گرایش‌های داخلی و برطرف کننده نیاز روحی نیز باشند و فارغ التحصیلان در مراکز علمی و دانشگاهی ضمن آشنایی با روش‌های نو در برابر شیوه های مرسوم و تربیت افراد مدساز، پرداخت سرفصل های علمی به رسته های مختلف حوزه مد و لباس را در اولویت قرار داده‌اند.

قبادی گفت: اصول طراحی، الگو و کنترل کیفی در تمامی ابعاد آموزشی مد و لباس مشترک بوده و محتوی آنها براساس آموزه­های دینی و ملی است. بر این اساس تمامی برنامه­ریزی­های ما باید در این چهارچوب استوار باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.