کنگره آمریکا گزارش داد، جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی لحظات کوتاهی پس از آنکه دونالد ترامپ با انتشار توئیتی اعلام کرد که "مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی اش را به خاطر دروغ گویی به اف بی آی اخراج کرده"، با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: حقیقت را نمی توان برای مدت زمان زیادی، مخفی کرد. بنا به تعبیر بودا سه چیز قابل را نمی توان برای مدت زمان زیادی مخفی کرد: خورشید، ماه و حقیقت.

مدیر سابق سیا که در ماه می توسط ترامپ برکنار شد، طی روزهای اخیر سعی کرده است تا از طریق شبکه های اجتماعی به تحولات مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان دهد.

ترامپ روز شنبه با انتشار توئیتی مدعی شده بود که فلین را به خاطر دروغ گفتن به اف بی آی از این سمت برکنار کرده است. این یک تغییر آشکار نسبت به توجیه قبلی ترامپ است که اعلام کرده بود علت اصلی برکناری فلین دروغگویی به معاون رئیس جمهور بوده است.

فلین در بیان اظهارات نادرست به پلیس فدرال آمریکا درباره جلسه با سفیر روسیه در چندین هفته پیش از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به جرم خود اقرار کرده است.

این اتهامات از سوی رابرت مولر، دادستان ویژه به عنوان بخشی از تحقیقاتش درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات اخیر آمریکا به مایکل فلین وارد شده است.

فلین بلند پایه ترین عضو دولت ترامپ است که در این پرونده محکوم شده است. او همچنین اعلام کرد که در تحقیقات مولر با وی همکاری کرده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.