حمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیرانحزب موتلفه  اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با اخلال در امنیت ملی کشورهای اسلامی برادرکشی در میان مسلمانان را مدیریت می‌کنند. متأسفانه عربستان هم نقش اول را در همکاری با استکبار جهانی علیه مسلمانان دارد.

وی افزود: همانطور که رهبر انصارالله یمن گفت؛ آل سعود تعظیم در برابر ترامپ را واجب اما تعظم درمقابل رسول خدا را بدعت می‌داند! ما این مصیبت را چگونه باید تحمل کنیم که آل سعود با همکاری اسرائیل و آمریکا برادرکشی در جهان اسلام به ویژه یمن را ترویج می‌کند. اما حاضر نیست یک کلمه علیه رژیم صهیونیستی و جنایات آمریکا حرفی بزند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: منابع و منافع جهان اسلام در معرض تاراج و غارت غرب قرار گرفته است و متأسفانه اتحادیه عرب در برابر همه این جنایت‌ها و خیانت‌ها ساکت است و از متجاوز حمایت می‌کند.

حبیبی تاکید کرد: تردیدی نیست که همه این فجایع برای تضمین امنیت اسرائیل صورت می‌گیرد و این از همه دردها، مشکلات و مصیبت‌ها فجیع‌تر است.

وی خطاب به مسلمانان جهان گفت: ما یک کتاب، یک قبله و یک پیامبر داریم و با تکیه به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) می‌توانیم مسیر وحدت و همگرایی را طی کنیم و در برابر دشمنان اسلام بایستیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مقابله با داعش در عراق و سوریه را یک نمونه از همگرایی مسلمانان دانست و گفت: خوشبختانه در عراق و سوریه شیعه و سنی و حتی پیروان ادیان دیگر در برابر مزدوران آمریکا و عربستان ایستادند و آنها را به خاک مذلت نشاندند.

حبیبی تصریح کرد: مبارزه با ظلم و استکبار با تکیه به آموزه‌های پیامبر اعظم(ص) و به ویژه دشمنی با صهیونیسم و دفاع از ملت مظلوم فلسطین از عوامل اتحاد بین مسلمانان جهان اسلام است.

وی به اوضاع بحرانی یمن اشاره کرد و گفت: وضعیت جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم اسفبار است. رژیم آل خلیفه هر روز فشار جدیدی به مسلمانان بحرین وارد می‌کند. صدای سازمانهای حقوق بشری از مظالم حکام بحرینی بلند است. آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی همچنان از این حکومت خودکامه حمایت می‌کند و در جنایت علیه مردم بحرین شریک هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اوضاع در یمن اسفبارتر است و صدها هزار انسان در معرض خطر وبا، فقر و گرسنگی قرار دارند و هر روز محاصره سعودیها سخت‌تر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع داخلی کشور اشاره کرد و در مورد بودجه سال ۹۷ گفت: دولت مشغول بررسی بودجه ۹۷ است. بهترین مسئله در بودجه ۹۷ تبیین و شفاف‌سازی اعداد و ارقام، پیش بینی درآمدها و برآورد هزینه‌ها در نسبت با سیاستهای کلی و نیز سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

حبیبی گفت: اخیرا رئیس محترم مجلس از دخالت دولت در اقتصاد به عنوان مشکل امروز کشور یاد کرده است. سؤال این است پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی چرا باز این موضوع معضل کشور است. چرا دولت حاضر نیست بطور جدی دست از تصدی‌گری بردارد و به نقش‌های حاکمیتی خود بپردازد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مشکلات بانکها به ویژه مؤسسات اعتباری همچنان مشکل مردم است. دولت باید پاسخ قانع کننده‌ای در این مورد بدهد. آقای لاریجانی گفته‌اند اگر مشکل سپرده‌گذاران حل نشود رفتار مجلس با دولت تغییر می‌کند. امیدواریم دولت و مجلس با همکاری هم این مشکل را بطور جدی حل کنند.

وی به اعتراض مراجع عظام تقلید به وضعیت گرانی و رکود اشاره و تصریح کرد: مراجع هر روز در مورد وضعیت بانکها و بلایی که سر تولید آورده‌اند به مسئولان دولتی هشدار می‌دهند. نظارت مراجع خواست مردم و بیان مطالبات آنهاست. دولت باید به خیرخواهی و نصایح مراجع توجه جدی کند.

حبیبی گفت: چرا چرخ تولید در کشور به خوبی نمی‌چرخد. تعدادی از مؤسسات و بنگاههای تولیدی تعطیل می‌شوند و دولت پاسخی برای راه‌ اندازی تولید ندارد. رکود هر روز عمیق‌تر می‌شود.

وی با اشاره به زلزله کرمان و کرمانشاه گفت: حضور یکپارچه ملت و همه سازمان‌ها، سپاه، ارتش و بسیج قابل تقدیر است ولی در حل مشکلات باید تسریع شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت لازم است لایحه قانون دائمی مرکز مدیریت بحران کشور را به مجلس بدهد. اکنون مهلت قانونی آن قدری گذشته است که باید در این مورد تعجیل شود تا حداقل کاستی‌های قانونی آن رفع شود.

حبیبی گفت: دولت باید مقاوم‌سازی ساختمانها را بر اساس اجرای سیاست کلی در این مورد جدی‌تر بگیرد تا تلفات زلزله را به کمترین حد کاهش دهد.

وی با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور باید یک کارنامه موفق با تکیه بر آمار و ارقام دقیق ارائه می‌داد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: گزارش ۱۰۰ روزه حتی نتوانست قاطبه اصلاح‌طلبان را راضی کند و آنها نقدهای جدی به آن وارد کردند. برخی از آنها به دلایلی بر طبل جدایی از دولت می‌کوبند بطوری که پیشنهاد استعفای آقای جهانگیری را بی پرده در روزنامه‌های خود مطرح می‌کنند. عده‌ای از اصلاح‌طلبان می‌خواهند مزایای با دولت بودن و بر دولت بودن را بطور همزمان استفاده کنند؛ این خلاف انصاف سیاسی است.

وی گفت: اصلاح‌طلبان اکنون پست‌های زیادی را در کشور اشغال کرده‌اند و بسیاری از ناکارآمدی‌ها به نقش منفی آنها در دولت برمی‌گردد. آنها باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و نمی‌توانند از زیر بار پاسخگویی فرار کنند.

حبیبی اظهار کرد: وضعیت اشتغال همچنان حل نشده مانده است و خانواده‌ها از این بابت رنج می‌برند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت روز دانشجو و همچنین بزرگداشت هفته وحدت اظهار امیدواری کرد، ملت ما با عنایات خداوند و پیامبر اعظم مسیر وحدت ملی و وحدت در جهان اسلام را بر اساس آموزه‌های قرآن درست طی کند.

حبیبی همچنین از برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در هفته جاری با محوریت مجمع تقریب مذاهب اسلامی تقدیر بعمل آورد.

وی با  تجلیل از نقش عظیم شاعر آیینی و مذهبی کشور، درگذشت حبیب الله چایچیان(حسان) را تسلیت گفت و تصریح کرد: رحلت این شاعر بزرگ مردم و اصحاب فرهنگ و اندیشه کشور را به شدت متأثر کرد. حزب موتلفه اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم چایچیان از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌نماید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: در برابر تلاش آمریکا برای افزایش تحریم‌ها، دولت باید اقدامات مردمی را گسترده‌تر کند تا با پشتیبانی قوی مردم، نقشه‌های آمریکا خنثی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.