اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در حاشیه گردهمایی سراسری فرماندهان پایگاه بسیج استانداری ها و سازمان های تابعه در جمع خبرنگاران درباره تغییر قانون مدیریت بحران و تقدیم لایحه ای به دولت و مجلس برای اصلاح قانون موجود، افزود: انصافا سازمان مدیریت بحران در حادثه زلزله کرمانشاه و سپس زلزله کرمان، خوب عمل کرد اما آنچه که در بین مردم توسط عده ای با نیت های خاصی پخش شد در حق عزیزان در این ستاد و ستاد بحران استان کرمانشاه که از همان ساعت اول تشکیل شد، ظلم بود.

وی ادامه داد: بنده از همان ساعت اول وقوع زلزله کرمانشاه از نزدیک شاهد فعالیت این عزیزان بودم که می توانم بگویم در این زلزله ستاد مدیریت بحران بسیار خوب عمل کرد.

معاون وزیر کشور در عین حال با بیان این که هیچ کاری بدون ایراد نیست، خاطر نشان کرد: وقتی می گویم بحران، یعنی شرایط عادی وجود ندارد، ایرادها و ضعف هایی ممکن است وجود داشته باشد و کسی منکر آن نیست اما این که بگوییم ستاد مدیریت بحران منفعل عمل کرده است، درست نیست زیرا مدیریت بحران بسیار خوب بود و توانست برای اولین بار ۷۰۰۰ مجروح را در فاصله زمانی کوتاهی از منطقه زلزله زده خارج کند.

جبارزاده یادآور شد: برای اولین بار توانستیم دو هزار و ۷۰۰ نفر را در فاصله زمانی کوتاه از زیر آوار نجات دهیم، تمامی این اقدامات توسط ستاد مدیریت بحران انجام شده است ولی فضا ایجاد شده، درست نبود و عملکرد ستاد مدیریت بحران قابل قبول است.

وی افزود: گفته می شد که فرماندهی واحدی در ستاد مدیریت بحران زلزله کرمانشاه نبود اما از همان دقایق اول ستاد بحران استان با حضور تمامی دستگاه های استان تشکیل شد و امیدواریم عزیزان در این ستاد اطلاع رسانی بهتر و دقیق تری داشته باشند و با تعیین گروهی به دنبال مشخص کردن نقاط ضعف هستیم تا در موارد و حوادث دیگر این ضعف ها منتفی شود.

وی همچنین اظهارکرد: دولت بیش از یک سال است لایحه اصلاح قانون مدیریت بحران را به مجلس تقدیم کرده است و امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس به تصویب نهایی برسد.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: نمره قابلی باید به زحمتکشان ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله زده داد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه را لرزاند.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.