امارات امروز نتیجه همکاری خود در جنگ علیه یمن را دید. موشک کروز ساخت ارتش یمن، نیروگاه هسته‌ای تولید برق در ابوظبی امارات را هدف قرار داد؛ حمله‌ای که یمنی‌ها از موفقیت آن در اصابت و نابودی اهداف از پیش تعیین‌شده سخن می‌گویند و اماراتی‌ها سعی در تکذیب آن از طریق جلوگیری از انتشار هرگونه اخبار درباره این حمله دارند.  یمن طی هفته گذشته شاهد اتفاقات گوناگونی بود. از حملات بی‌امان جنگنده‌های عربستان گرفته تا جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارویی به این کشور و  تلاش برخی گروه‌های داخلی برای کودتا علیه دولت انقلابی در صنعا، ولی نقطه مشترک تمام این تحولات، پاسخ صریح یمنی‌ها به مسببان آن بوده است. ارتش یمن مرحله جدیدی از عملیات دفاعی خود را علیه جنگ عربستان آغاز کرده و حملات موشکی نظامیان این کشور هر روز دارد پررنگ‌تر می‌شود. حملات موشکی‌ای که تاکنون چندین شهر در عربستان از جمله ریاض، پایتخت این کشور را هدف قرار دادند. اما حمله موشکی اخیر یمن به کشوری به غیر از عربستان بود. دلیل چرخش سر موشک‌های یمن از عربستان به امارات چیست؟ علی عبدا... صالح، رئیس‌جمهور مخلوع یمن طی سه روز گذشته تلاش بی‌اثری را برای انجام کودتای نظامی علیه انقلاب یمن در صنعا با حمایت نظامی امارات رهبری کرد که نهایتا با تسلیم تمام نیروهای شورشی پایان یافت. اما حزب «الموتمر» (حزب وابسته به علی عبدا... صالح) می‌گوید وی به انقلاب یمن پایبند است و صالح هیچ‌نقشی در شورش‌ها نداشته. حالا علی عبدا... صالح به ‌طور رسمی خواستار دخالت ایران و حزب‌ا... لبنان برای ایجاد مصالحه با دولت انقلابی یمن است.

در این خصوص، گفت‌وگویی با «حسن علی العماد»، دبیرکل جنبش «تنظیم مستقبل العداله» یمن انجام شده است.

 

  اخباری درباره حمله موشکی یمن به امارات منتشر شده است. اولین شبکه‌ای که آن را منتشر کرد شبکه «المنار» بود ولی این خبر در هیچ‌یک از رسانه‌های دیگر منتشر نشد؟

علاوه‌بر حوزه میدانی و میدان نبرد، ‌ما در حوزه رسانه‌ای نیز رسانه‌های موسوم به رسانه مقاومت را داریم. می‌توان اخبار موثق در حوزه مقاومت را از رسانه‌های مقاومت گرفت و نباید انتظار داشته باشیم که شبکه‌ها و رسانه‌های دشمن اخبار درستی را از تحولات منطقه منتشر کنند.

دشمن هیچ‌وقت شکست خود را اعتراف نخواهد کرد. به‌طور خاص امارات این کار را نمی‌کند، چراکه شرایط امارات با دیگر کشورهای عربی خلیج فارس متفاوت است. امارات بر تفریح و تجارت بنا شده است و اگر خبر حمله موشکی نیروهای مقاومت یمن توسط امارات تایید شود، همه کسانی که در امارات سرمایه‌گذاری کرده‌اند پول‌های خود را از بانک‌های این کشور خارج و از این کشور مهاجرت می‌کنند. در این صورت دیگر اماراتی وجود نخواهد داشت، پس طبیعی است تلاش کنند تا جایی که می‌شود مانع از انتشار این خبر شوند. با توجه به اطلاعات موثقی که دارم، این عملیات به صورت موفقیت‌آمیز انجام شده و موشک به هدف از پیش تعیین‌شده اصابت کرده است.

  برخی افراد ادعا می‌کنند که یمن از لحاظ فنی امکان چنین عملیاتی را ندارد. نظر شما درباره این ادعاها چیست؟

از زمان شروع جنگ یمن برای خیلی از دوستان ما نیز باورپذیر نبود که بتوانیم این جنگ را بیشتر از چندماه ادامه بدهیم و جلوی تهاجم کشورهایی ایستادگی کنیم که توسط ابرقدرت‌ها حمایت می‌شوند، ولی شما می‌بینید که امروز عربستان به دنبال راه خروج از این جنگ است. همین‌طور کسی باور نمی‌کرد که بتوانیم شهرهای مرکزی عربستان را با موشک هدف قرار دهیم و کسی باور نمی‌کرد که بتوانیم ابوظبی را هدف قرار دهیم، ولی ما آن را انجام دادیم. سیدحسن نصرا... ، ‌دبیرکل لبنان در آخرین سخنرانی خود گفت مشکل جهان امروز با یمن این است که یمنی می‌تواند در میدان نبرد معجزه کند. یمنی می‌تواند موشک دقیق درست کند. ما با اتکای به خدا و رهبری سیدعبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن و با پشتوانه ملت یمن پیروز نبرد حق بر باطل خواهیم بود. پیامبر اسلام(ص) درباره یمن می‌فرمایند از حکمت یمنی‌ها نتیجه‌ای برون خواهد آمد که دنیا را متعجب خواهد کرد. امروز ما شاهد آن هستیم که این کشور با قدرت حکمت و ایمان خود توانسته ایستادگی و دنیا را متعجب کند.

  این عملیات دلیل خاصی داشته و چرا در این زمان‌بندی عملیات انجام شد؟

این اقدام دلیل و پیام خاصی دارد. علی عبدا... صالح و فرزندانش حمایت ویژه‌ای از امارات دریافت می‌کردند. به‌تازگی اماراتی‌ها از «طارق محمد عبدالصالح»، برادر‌زاده عبدا... صالح حمایت نظامی زیادی کردند و همچنین حمایت زیادی از شخص عبدا... صالح می‌کند. اماراتی‌ها می‌خواستند از عبدا... صالح به‌عنوان برگ برنده‌ای در شرایط ضروری در یمن استفاده کنند و بنا داشتند در دل نیروهای مقاومت در این کشور شورش و فتنه‌ای بر پا کنند تا بتوانند انقلاب مردمی را شکست دهند. دخالت امارات در یمن زمانی افزایش یافت که موضوع قحطی و گرسنگی در آن باعث افزایش فشارهای بین‌المللی به عربستان شد و آنها دیگر زمان زیادی برای ادامه جنگ نداشتند و قصد داشتند با فتنه داخلی کار ناتمام خود را کامل کنند. اماراتی‌ها قصد داشتند فشارهای داخلی و مخالفت با دولت انقلابی را از طریق عبدا... صالح هدایت کنند تا این موضوع به شورش منجر شود. اما با حکمت عبدالملک الحوثی فتنه خاموش شد و عبدا... صالح از معادلات سیاسی داخلی حذف شد. شلیک موشک به ابوظبی در واقع پیامی به امارات بود تا بداند یمن به‌طور متحد در برابر فتنه خارجی می‌ایستد و هر عملی، عکس‌العملی دارد.

  عواقب این حمله موشکی به امارات برای یمن چه خواهد بود. آیا امکان دارد عربستان بخواهد فشار بیشتری به آن کشور وارد کند؟

این احتمال وجود دارد که عصبانیت سعودی‌ها بیشتر شود، زیرا آنها آخرین مهره خود یعنی علی عبدا... صالح را در داخل یمن از دست داده‌اند. اما آنچه مشخص است این است که عربستان طی سه سال گذشته آنچه را در توان داشته به کار برده تا شکست یمن نهایی شود ولی موفق نبوده است. کشورهای تجاوزگر به یمن هفته گذشته در انگلیس جلسه‌ای را برگزار و تلاش کردند تا مساله آن کشور را یکسره کنند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند. ممکن است آنها بخواهند اقدامی انتحاری انجام دهند و با تمام قدرت به یمن لشکرکشی کنند تا نتیجه مورد نظر خود را به دست بیاورند، ولی پیام ما به آنها این است که آن زمانی که ائتلاف تشکیل دادید و در داخل یمن نیروهای مزدور خود را داشتید هیچ‌پیروزی‌ای به دست نیاوردید و اگر دخالت نظامی زمینی انجام دهید، قطعا شکست خواهید خورد، حال آنکه در موضع ضعف قرار دارید. پیروزی یمن تنها از آن مظلومان و مستضعفان خواهد بود. نمی‌دانم دشمن چرا نمی‌خواهد باور کند و چرا پیام‌های رهبر انقلاب یمن را دریافت نمی‌کند؟ ماجراجویی‌های سعودی‌ها و اماراتی‌ها در یمن هزینه زیادی برای آنها خواهد داشت. از طرف دیگر امام خامنه‌ای در اوایل جنگ یمن گفتند که در این نبرد بینی عربستان به خاک مالیده خواهد شد. امروز این گفته آیت‌ا... خامنه‌ای محقق شده است. دشمن در میدان سوریه، عراق و لبنان شکست خورده است و اکنون می‌خواهد شکست خود را در یمن جبران کند. سفیر سابق عربستان در یمن در واکنش به شورش نیروهای علی عبدا... صالح در صنعا، مدعی شده بود که امروز اولین پایتخت عربی از دست ایران خارج شد و به آغوش عرب‌ها بازگشت. عربستانی‌ها تصور می‌کردند که علی عبدا... صالح می‌تواند ورق را به نفع آنها برگرداند، ولی ما شاهد پایان شورش در صنعا و تسلیم تمام عناصر مسلح وابسته به صالح بودیم. دولت نیز آنها را عفو کرد تا دنیا بداند انقلاب کشور ما میان هیچ‌یک از فرزندان خود تبعیض قائل نمی‌شود. تحولات اخیر نشان داد که پیروزی در یمن به نفع نیروهای مقاومت قطعی است، اما زمان آن مشخص نیست. دشمنان یمن به‌قدری متکبر هستند که نمی‌خواهند به شکست از نیروهای مقاومت آن کشور اعتراف و پایان جنگ را اعلام کنند. برای همین همه مشکلات خودشان را به ایران نسبت می‌دهند. آنها حاضرند بپذیرند که از ایران شکست خورده‌اند، اما نمی‌گویند از ملت یمن شکست خورده‌اند و مقاومت آنها را شکست داده است.

  رسانه‌های امارات ادعا کرده‌اند که خبر منتشرشده درخصوص موشک شلیک‌شده به ابوظبی کذب و دروغ است؟

اماراتی‌ها یک روز حمله موشکی یمن را انفجار در نیروگاه برق عنوان و روز دیگر عملیات یمن را رعد و برق معرفی می‌کردند، ولی این واقعیت انکار‌ناپذیر است که شمارش معکوس پیروزی مقاومت یمن از امروز آغاز شده است. خواست خدا این بود که پیروزی مقاومت یمن تا زمان رو شدن دست علی‌ عبدا... صالح «پلید» به تاخیر بیفتد. بنا نبود که او در این پیروزی حضور داشته باشد و بعدها آن را به کام ملت تلخ کند.

  پیام شما به‌عنوان بخشی از مقاومت یمن به آنهایی که پیروزی‌های مقاومت را بایکوت می‌کنند و منتشر نمی‌کنند، چیست؟ پیام شما به اسرائیل و امارات چیست؟

پیام ما این است که ما یمنی هستیم، خون ما یمنی است، خدای ما خدای مظلومان است و وعده خدا محقق خواهد شد. ما در مقابل عربستان می‌ایستیم ولو اینکه منجر به ریخته شدن آخرین قطره خون مردم یمن شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.