الجزیره گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس متعهد شد اقداماتی مهم در صورت اجرایی شدن تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش به قدس انجام دهد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که عباس و هنیه بر ضرورت برگزاری تظاهرات مردم فلسطین در هر مکان در روز چهارشنبه به منظور نشان دادن خشم و مخالفت‌شان نسبت به تصمیم آمریکا توافق کردند.

احتمال می‌رود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا طی روزهای آتی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

دو طرف همچنین بر سر ضرورت قدم برداشتن در مسیر آشتی و تحقق یکپارچگی ملی و نیز بر سر ضرورت اجرای توافقنامه‌های امضا شده به ویژه توافقنامه قاهره در سال ۲۰۱۱ میلادی در سایه خطرات پرونده ملی فلسطینی توافق کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر ضرورت تجمیع تلاش‌های رسانه‌ای، پرونده‌های ملی و توقف هرگونه تنش یا جنگ رسانه‌ای داخلی تاکید کردند.

در همین راستا، اسماعیل هنیه طرح‌های آمریکا درخصوص قدس را "بسیار خطرناک" دانست و از فلسطینی‌ها خواست تا برای مقابله با این رویکردهای آمریکا درخصوص قدس که باعث نابودی روند صلح می‌شود، به طور یکپارچه عمل کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اخیرا سلسه تماس‌هایی با رهبران منطقه جهت بررسی پیامدهای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل توسط آمریکا و انتقال سفارت واشنگتن به آنجا برقرار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.