دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری روز دوشنبه پیرامون اعتراضات برخی رشته های پزشکی از جمله رادیولوژیست ها به تعرفه های سال ۹۶ اظهار داشت: وزارت بهداشت تصمیم گرفت تعیین تکلیف تعرفه ها را به سازمان نظام پزشکی منتقل کند.

وی افزود: قرار است تعرفه ها با توجه به اعتبارات موجود و نظرات کارشناسی از انجمن های علمی در سازمان نظام پزشکی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

حریرچی با عنوان این مطلب که دولت بر اساس قانون منابع و مصارف نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام می کند، تاکید کرد: وظیفه شورای عالی بیمه فقط بررسی تعرفه ها و ارسال آن به دولت برای تصویب است.

وی در ادامه به موضوع کاهش آسیب ها اشاره کرد و گفت:اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی مهم است که درصد قابل توجهی از خانواده ها را درگیر خود کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از همین رو ۷۸۶ هزار و ۳۷۴ نفر از افراد معتاد در مراکز غیردولتی تحت پوشش خدمات ترک اعتیاد وزارت بهداشت قرار دارند.

حریرچی به موضوع پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۵ میلیون و۱۵۰ هزار نفر از مردم یعنی بالغ بر ۹۴ درصد جمعیت کشور در این سامانه دارای پرونده هستند همچنین ۳۵ میلیون نفر از این جمعیت یعنی ۴۷ درصد حداقل یکبار به مراکز ما مراجعه و حداقل یکبار بسته خدمتی دریافت کرده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت بازار دارویی در کشور گفت: حداکثر سقف واردات دارویی مشابه تولید داخل ۱۰ درصد مصرف داخلی است.

وی در مورد داروهای OTC (بدون نسخه) اظهار داشت: سهم این نوع از داروها از بازار ۱۶ هزار میلیاردتومانی کشور کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان است که البته کودکان زیر ۱۲ سال از داروهای بدون نسخه  مستثنی شده اند.

حریرچی بیان کرد: سیاست وزارت بهداشت و دولت حمایت مالی از مردم در بحث هزینه های سلامت است.

وی با اعلام این مطلب که عمده منابع مربوط به دارو از منابع شرکت های بیمه ای و مابه التفاوت یارانه دارو تامین می شود گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد خدمات بستری و ۸۰ تا ۹۰ خدمات سرپایی توسط بیمه ها پرداخت می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.