آس گزارش داد، اتلتیکومادرید با هدایت دیگو پابلو سیمئونه دوباره نسبت به فتح لالیگا خوش‌بین شد. قرمز و سفید پوشان از دو تساوی پیاپی بارسلونا بهره بردند و بدون سر و صدا از بحران خود در ماه‌های اخیر عبور کردند و به فتح لالیگا امیدوار شدند.

زمانی که ملرو لوپس سوت پایان دیدار بارسلونا و سلتاویگو را زد و این بازی با نتیجه‌ دو برد به پایان رسید همه نگاه‌ها به رئال مادرید و والنسیا بود تا بتوانند فاصله خود را با آبی‌ اناری‌ها صدرنشین کمتر کنند. با این حال سفید پوشان نتوانستند از سد اتلتیک بیلبائو عبور کنند و به تساوی بدون گل دست یافتند. از طرفی والنسیا نیز اولین شکست فصل خود را در برابر ختافه تجربه کرد.

اتلتیکو  در این فصل به صورت نامحسوس پیش رفت و خود را به صدر نزدیک کرد چون این تیم در ۱۴ بازی شش تساوی به دست آورد، یعنی تقریبا نیمی از امتیازها را از دست داد (۴۳ درصد). یک نکته را نباید فراموش کرد؛ قرمز و سفید پوشان در مقابل برخی از حریفان خود مانند والنسیا، رئال مادرید و بارسلونا امتیازهایشان‌ را تقسیم کردند. با این حال تیم سیمئونه و ارنستو والوارده (سرمربی بارسلونا) تنها تیم‌هایی هستند که در لالیگا شکست ناپذیر بودند. اتلتیکو از ۲۵ آوریل یعنی بازی قابل ویارئال شکست نخورده است. پس از این بازی در ۱۸ دیدارش مغلوب هیچ تیمی نشده است.

سرمربی آرژانتینی پس از جبران نتیجه‌ برابر رئال سوسیداد و پیروزی ۲ بر یک، تیمش را به عنوان یک مدعی قهرمانی در لالیگا مطرح کرد. پیروزی شنبه شب روخی بلانکو سه امتیاز به این تیم رساند. اتلتیکو در دو هفته‌ توانست فاصله‌اش را با بارسلونا چهار امتیاز کم کند. آنها توانستند فاصله ۱۰ امتیازی را به شش امتیاز برساندند و اکنون با والنسیا تیم‌ ‌دوم جدول تنها یک امتیاز فاصله دارند.

سیمئونه پس از پیروزی شنبه گفت‌: لالیگا طولانی است. این جمله مشابه جمله‌ای است که سرمربی آرژانتینی در فصل ۱۴ – ۲۰۱۳ گفت‌. او در آن فصل که در نهایت با قهرمانی‌شان به پایان رسید اظهار کرد: بازی به بازی پیش می‌رویم.

بازی‌های پایانی اتلتیکو در پایان سال تقریبا آسان است. پیش از این که سال ۲۰۱۷ پایان یابد اتلتیکو می‌تواند به کمتر کردن فاصله‌اش با صدر ادامه‌ دهد. این تیم‌ ‌باید برابر رئال بتیس، آلاوس و ‌اسپانیول به میدان برود. در مقابل بارسلونا صدرنشین باید در این زمان به مصاف رئال مادرید برود. این بازی ممکن است فاصله اتلتیکو با صدر را کمتر کند.

علاوه بر این باید به بازگشت آنتوان گریزمان اشاره کرد. مهاجم فرانسوی گلزنی‌هایش را در لالیگا آغاز کرده است. او سه گل در دو بازی اخیر تیمش به ثمر رساند. بازیکن اتلتیکو پس از پیروزی شنبه گفت‌: این پیروزی به ما اعتماد به نفس می‌دهد.

اتلتیکو باور خود را از دست نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.