خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: ترامپ با ارسال این پیام به طور تلویحی از اتهام های مطرح شده از سوی رابرت مولر بازپرس ویژه کمیته تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به فلین به رغم اعتراف وی به دروغگویی به اف بی آی، انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: برای ژنرال فلین متاسفم. وی در ادامه هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به دروغگویی در سال گذشته متهم کرد. 

فلین ژنرال بازنشسته ای که مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ بود، روز جمعه اعتراف کرد به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در مورد تماس هایش با سفیر روسیه در واشنگتن دروغ گفته است.

فلین در قالب تحقیقات رابرت مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال تبانی مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو، متهم شد.

ترامپ در سخنان خود مدرکی در ارتباط با اتهام زدن به هیلاری کلینتون ارائه نداد. کلینتون در سال ۲۰۱۶ به دلیل استفاده از یک سرور شخصی برای ایمیل های دولتی در زمان عهده دار بودن منصب وزیر خارجه آمریکا، مورد بازخواست قرار گرفت. اف بی آی مدرکی دال بر حقیقت نگفتن هیلاری کلینتون و دروغگویی وی را ارائه نداد. 

ترامپ گفت: هیلاری کلینتون چهارم جولای (سیزدهم تیر ماه) بدون قید سوگند به مرکز اف بی آی رفت. این عجیب ترین چیزی بود که تاکنون مشاهده شده است. وی بارها دروغ گفت و هیچ اتفاقی برایش نیفتاد. فلین دروغ گفت و به نظر می رسد که آنها زندگی اش را تباه کردند؛ خیلی غیرمنصفانه است.

براساس این گزارش، روسیه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و ترامپ نیز تبانی ستاد انتخاباتی اش با مسکو را نپذیرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.