آیت الله العظمی جعفر سبحانی غروب دوشنبه در دیدار با دبیر و اعضای ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار داشت: اولین قدمی که پیامبر(ص) در مدینه برداشتند خرید زمین برای ساخت مسجد بود.

وی گفت: یک مسجد توانست اسلام را در دنیا بوجود آورد لذا ساخت مسجد امری مهم و با اهمیت است.

این استاد سطوح عالی حوزه افزود: ساختمان مسجد مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد فعالیت‌ها و اقداماتی است که در مساجد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: باید دید مساجد تا چه اندازه می‌توانند جوانان را از تأثیرات مخرب و تبلیغات این فضاهای مجازی نجات بدهند چرا که امروزه فضای مجازی بلای جان خانواده‌ها شده است.

تأکید بر احیای مساجد

آیت الله سبحانی اظهار کرد: اگر مساجد واقعا مساجد رسول خدا(ص) باشند باید مردم را با عقاید و هنرهای سالم اسلامی و هنرهایی که با عفت و تقوا همراه است آشنا کنند و این بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

وی افزود: احیای مساجد امری مهم است و باید در سراسر کشور و حتی شهرهای اهل سنت با حضور خود به این امر بپردازید چرا که این حضور موجب علاقمندی آن‌ها به نظام و اسلام خواهد شد.

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشت: باید یک همایش جهانی با حضور علمای اسلام شکل بگیرد تا بدون اینکه صحت قرآن زیر سؤال برود، اصلاحات خطی در آن صورت بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.