فرانتس کلینتسویچ امروز (دوشنبه) با بیان اینکه وضعیت کنونی پیرامون کره شمالی به نفع امریکا است، اظهار کرد: در این وضعیت متشنج، توجیه افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه شمال آسیا و اقیانوس آرام که علیه روسیه و چین هدف گیری شده است، دشوار نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان معاون کمیسیون دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه نوشت: وضعیت شبه جزیره کره در آینده نیز متشنج می شود و به نظر می رسد این وضعیت در راستای منافع آمریکا است. 

کلینتسویچ گفت: با دستاویز قرار دادن تهدیدها از طرف کره شمالی، آمریکا به سادگی افزایش حضور نظامی خود در خاور دور را توجیه می کند.

معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه همچنین افزود: آمریکا به بازی با اعصاب جامعه جهانی ادامه می دهد و حتی امکان مذاکره با کره شمالی را در نظر نمی کند و می خواهد پیونگ یانگ بطور یکجانبه خلع سلاح شود. 

وی با بیان اینکه این امر غیر ممکن است، گفت: درس های لیبی بیهوده نبوده و هیچ گونه تحریمی نمی تواند وضعیت را تغییر دهد. علاوه بر آن نباید عامل ویژگی های ملت کره شمالی را نادیده گرفت. 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته نسبت به ماجراجویی های آمریکا در منطقه ازجمله برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد: در صورت آغاز مناقشه مسلحانه با کره شمالی، کره جنوبی و ژاپن قربانیان نخست هستند.

لاوروف با تحریک آمیز خواندن رفتار و اقدامات آمریکا در مساله شبه جزیره کره گفت: شرکای آمریکایی تلاش می کنند ژاپن و کره جنوبی را به آن سو (ورود به مناقشه مسلحانه) سوق دهند. 

روزنامه ایزوستیا به نقل از لاوروف نوشت: کشورهای کره جنوبی و ژاپن باید در این شرایط مراقب باشند زیرا در صورت آغاز جنگ در شبه جزیره کره، نخست قربانی خواهند شد. 

وی خاطرنشان کرد: روسیه ماجراجویی موشکی و هسته ای کره شمالی را محکوم می کند. 

کره شمالی چهارشنبه گذشته یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد. این موشک از استان «پیونگان جنوبی» به سمت شرق شلیک شد.

معاون کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه نیز که به تازگی در قالب هیات پارلمانی این کشور از پیونگ یانگ دیدار داشت، گفت که کره شمالی برای آغاز مذاکرات با آمریکا شرط تعیین کرده است.

به گزارش ایرنا، آلکسی چپا گفت: کره شمالی پس از پرتاب موشک قاره پیمای جدید خود آماده است تا با شرایط جدید با آمریکا گفت وگو کند. 

معاون کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه روز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: پیونگ یانگ از واشنگتن انتظار دارد این کشور را به عنوان قدرت هسته ای به رسمیت بشناسد.

آلکسی چپا با انتقاد از رویکرد آمریکا در بحران کنونی شبه جزیره کره اظهار کرد: آمریکا هیچ گامی برای اینکه آمادگی برای مذاکرات را به کره شمالی نشان دهد برنداشته است. واشنگتن فقط پیونگ یانگ را تهدید و تحریم های جدید در مورد آن وضع می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.