ینی شفق گزارش داد، یکی از عوامل گولن در آمریکا، اسناد جعلی تهیه شده علیه اردوغان و تنی چند از مقامات عالیرتبه ترکیه را از طریق ایمیل و با عنوانی مجهول به آدرس الکترونیکی قلیچدار اوغلو ارسال کرده است.

به نوشته این رسانه، رهبر حزب جمهوری خواه خلق در پاسخ به ایمیل، خواستار دریافت اصل این اسناد می شود و تهیه کننده مجهول نیز تاریخ ارسال اصل مدارک به ترکیه را ۲۶ نوامبر ۲۰۱۷ اعلام می کند.

ینی شفق مدعی شد: عوامل گولن در آمریکا، اسناد و مدارک جعلی را در چمدانی جاسازی کرده و به صورت محموله پستی به دست کمال قلیچدار اوغلو رساندند.

به گزارش ایرنا، کمال قلیچدار اوغلو اواخر ماه گذشته میلادی در نشست هفتگی حزب جمهوری خواه خلق در مجلس، خانواده اردوغان و یلدریم را به فساد مالی و خروج میلیونها دلار از ترکیه به خارج از این کشور متهم کرد.

وی به دلیل ممانعت حزب عدالت و توسعه از رسیدگی به افشاگری های مالی اخیر، به تندی از این حزب انتقاد کرد و از اردوغان خواست دارایی های خود و خانواده اش را به صورت شفاف اعلام کند.

وی تاکید کرد: فریاد می زنند مردم دلارها را به واحد پول ملی ترکیه تبدیل کنند اما خودشان دلارها را به بهشت های مالیاتی منتقل می کنند.

قلیچدار اوغلو خطاب به اردوغان گفت: &#۳۹;آیا می دانی فرزندان تو، پدر داماد تو و شوهر خواهر تو و سایر نزدیکان به یکی از شرکت های فعال در خارج، میلیون ها دلار منتقل کرده اند؟ منتظر پاسخ این سوال هستم. آیا تو باید به ملت جواب بدهی یا من؟ به جای این که این همه شعار ملی بودن بدهی، بگو چند میلیون دلار پول داری؟ ابتدا آن را بیان کن.&#۳۹;

اردوغان در پاسخ به اتهامات وارد شده از سوی رهبر حزب جمهوری خواه خلق گفت: اگر قلیچدار اوغلو ثابت کند که اردوغان حتی یک پنی در بانک های خارجی دارد، من حتی یک دقیقه هم در مقام ریاست جمهوری باقی نخواهم ماند و استعفا می دهم اما اگر نتوانست ثابت کند، باید خود از صحنه سیاست کنار برود.

کمال قلیچدار اوغلو نیز در واکنش به پاسخ اردوغان گفت: اسناد انتقال میلیون ها دلار پول به یک شرکت دروغین در جزیره &#۳۹;مان&#۳۹; توسط خویشاوندان اردوغان موجود است.

کمال قلیچدار اوغلو پیش از این نیز در پی استعفای برخی شهرداران، اعتراض کرده و خواستار انتخابات زودهنگام محلی شده بود که با واکنش اردوغان رو به رو شد و این دو سیاستمدار ترکیه یکدیگر در این مجادله لفظی به دشمنی با دموکراسی متهم کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.