الجزیره گزارش داد، امروز (سه‌شنبه) سی‌وهشتمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت در سایه ادامه بحران محاصره قطر برگزار می‌شود، در حالی که عربستان، امارات، بحرین اعضای شورا محاصره‌ای را علیه قطر به عنوان عضو این سازمان تحمیل کرده‌اند.

به رغم دعوت کویت از اعضای شورا هنوز حضور تمیم بن حمد آل ثانی، تایید نشده در حالی که عمان نیز اعلام کرده مسؤولی عالی‌رتبه را به کویت می‌فرستد.

اما شیخ محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر روز سه‌شنبه تاکید کرد، امیر قطر در نشست امروز شرکت می‌کند.

رسانه‌های کویتی پیش‌بینی کردند، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در این اجلاس شرکت کند اما تاکنون هیچ تاییدی از سوی ریاض در این باره صورت نگرفته است.

در این راستا اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که اولین نشست از زمان آغاز بحران قطر در ژوئن محسوب می‌شود، روز دوشنبه در حالی در کویت به کار خود پایان داد که هیچ گونه توضیحی از سوی وزرا در خصوص نتایج این نشست مطرح نشد.

این نشست با هدف فراهم کردن مقدمات نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد که به مدت دو روز یعنی امروز و فرداست.

وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سالن نشست را بدون ارائه هرگونه توضیحی در مورد نتایج نشست ترک کردند. این درحالی است که صباح الخالد الصباح، وزیر خارجه کویت وعده برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی را بدون تعیین موعد دقیق آن داد.

کویت از زمان آغاز بحران قطر، نقش میانجیگری  را میان عربستان، کویت، امارات، بحرین و مصر  از یک سو و قطر از سوی دیگر ایفا می‌کند، به طوریکه شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت تاکنون سفرهای مختلفی را برای حل آن صورت داده است اما این سفرها هیچ گشایشی را در حل بحران حاصل نکرده است.

طبق برنامه غیررسمی نشست‌ها، قرار است این رهبران ظهر امروز سه شنبه وارد کویت شوند.

در نشست روز دوشنبه که در کاخ بیان برگزار شد علاوه بر وزرای خارجه کویت و قطر، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه، عبدالله بن فیصل الدوسری، معاون وزیر خارجه بحرین حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.