در حالی که هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوب کرده بود بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و انجام مسابقه در کشور بی طرف لغو شده است، اما هنوز به صورت رسمی چیزی درباره بازی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور سوم اعلام نشده است.

فقط علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت که لغو بازی در کشور سوم شامل تیم های ایرانی و عربستانی هم می شود ولی در بیانیه AFC نامی از کشور ایران نبود و صرفا به ذکر نام کشورهای امارات، قطر و عربستان بسنده کرده بود.

با این حال تلاش عربستانی ها در این ارتباط و قانع کردن AFC برای سفر نکردن به ایران و قطر ادامه دارد و در این ارتباط قرار است هیاتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا به این کشور سفر کند.

روزنامه الریاضیه عربستان در این خصوص به نقل از منابع آگاه فدراسیون فوتبال این کشور، نوشت: «اواخر ماه دسامبر، هیاتی از AFC به ریاض سفر می کند تا درباره راهکارهای برگزاری بازی تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا و قطر بحث و بررسی صورت بگیرد.»

هرچند این روزنامه هم نامی از ایران نیاورده است ولی بدون شک فشار عربستانی ها در میزبانی از نمایندگان AFC برای بازی نکردن در کشور ایران ادامه می یابد. باید دید فدراسیون فوتبال ایران که حتی تهدید کرده بود در صورت عدم سفر تیم های عربستانی به ایران از لیگ قهرمانان کنار می کشد، آیا نقش فعال‌تری در کنترل شرایط و تاثیرگذاری بیشتر در تصمیمات کلان آسیا خواهد داشت یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.