حتی لابی های جواد شمقدری و توصیه های حسام نواب صفوی و بست نشینی های بقایی و بالاخره تذکرات سردار آزمون به خانم مجری افاقه نکرد و ما در مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال یک راست افتادیم داخل «گروه مرگ». از این به بعد باید گفت: اگر مرگ می خواهیم باید برویم روسیه ... اما در عین حال، آنقدرها هم نباید قطع امید کرد، چون کانون جادوگران بازنشسته فوتبالی طی پیامی اعلام کرد: «از همان مواد زرد رنگ داخل شیشه هنوز کمی برای مان مانده و می توانیم یواشکی پشت دروازه های اسپانیا و پرتغال بریزیم! البته ناگفته نماند،این را هم بعید می دانیم که فردوسی پور بگذارد حالا حالا ها به کارمان برسیم و همان بهتر که یک مربی چارقد به سر، بهتان بگوید بباز!»

حالا ما باید طبق معمول نیمه پر لیوان را ببینیم؛ یعنی مثل همه بدبختی هایی که تا به حال یقه مان را گرفته و بعدشان هم گفتیم: "عیب نداره، بجاش این جور چیزها همیشه به نفع مان بوده! " بیاییم و ببینیم که با کدام قسمت از این قرعه کشی می شود حال کرد! اصولا ما تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان را همینطوری تحمل کرده ایم، وگرنه از غصه دق می کردیم. یعنی با مکانیسم هایی مثل : «خدا را شکر کنید بدتر از اینها نشده» یا «فردا همین هم گیرمان نمی آید» یا «لابد خیریتی در آن بوده » یا «قسمت مان همین بوده» و الی آخر... در همین راستا ما هم بخشی از این خوش بینی ها و دل خوشی ها را می آوریم:

اولا؛ مقام ما در جام جهانی فوتبال از «زنگ تفریح» به یکی از اعضای گروه مرگ ارتقا یافت. اگر عقیده من برایتان مهم باشد باید بگویم که صعود به مرحله دوم جام جهانی ارزشش خیلی پایین تر از عضویت در گروه مرگ است.

دوما؛ اگر ما مثل بازی با آرژانتین حتی از آنها ببازیم می شویم شگفتی ساز جام و لقب شگفتی ساز جام؛ دست کمی از عنوان قهرمان جام را ندارد.

سوما؛ همیشه عقده بازی تدارکاتی با تیم های درست و حسابی مانده تو دل مان، حداقل فرصتی شده که در گروه مرگ مان، دلی از عزا دربیاوریم و با چند تیم پدر و مادر دار، بازی کنیم.

چهارما؛ تجربه نشان داده که ایرانی جماعت؛ هم مرد روزهای سخت هستند و هم غیر قابل پیش بینی هستند؛ با این اوصاف، بازی های جام جهانی باید کلی هیجان انگیز و خاطره ساز باشند

پنجما؛ سری مهار کردن (و بعبارتی بهتر، ناکار کردن) ستاره های فوتبال دنیا همچون«رونالدو و راموس و کاسیاس و پیکه ... توسط بازیکنان ما تکمیل می شود.

ششما؛ با توجه به اینکه ورود بانوان به استادیوم های روسیه ممنوع نیست احتمال اینکه شکیرا هم جز تماشاگران مسابقه ما با اسپانیا باشد هم بعید نیست! بگذریم اصلا به ما چه؟ منظورمان این بود که این خانم احتمالا در آهنگی که بمناسبت جام جهانی خواهد خواند، ایران را به شکل ویژه و بعنوان رقیب اسپانیا در آن آهنگ بشدت لحاظ خواهد کرد.

هفتما؛ انگیزه کیروش برای حذف اسپانیا و مراکش بیشتر خواهد شد چون دوست دارد، هم پرتغال صعود کند و هم ایران

هشتما؛ همیشه در مصیبت هایی که به سرمان می آید، بازار جوک و خنده حسابی گرم می شود و از این به بعد باید با جوک هایی که در این مورد ساخته خواهند شد کلی حال کرد. مثلا : «گزارشگر جام جهانی باید کویتی پور باشد، بجای فردوسی پور» ؛ «همه استرس گروه بندی تیم شان را داشتند ما استرس لباس مجری» و...

نهما؛ ما بعنوان عصبانی ترین ملت جهان لازم است هر طور که شده خودمان را به شکلی تخلیه کنیم و این هم گروهی و باخت های احتمالی از رقیبان برای مان فرصتی پیش می آورد که یک حالی هم به سایت های فدراسیون ها و بازیکنانشان بدهیم و خودمان را خالی کنیم حتی گزینه اشغال سفارت شان هم برایمان روی میز خواهد بود. فعلا از «کافو» که قرعه را بیرون کشید شروع کردیم و به وقتش خدمت بقیه شا هم می رسیم

دهما؛ ما در تصادفات جاده ای بیشترین مرگ و میر را داریم و الان هم در این قرعه کشی، «تصادفا» در گروه مرگ افتادیم؛ چه بسا همه اینها یک نشانه باشند و باید چنین تقارنی را به فال نیک گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.